Mluvčí obchodů Albert Judita Urbánková uvedla, že tržby v adventním období bývají již tradičně zhruba o čtvrtinu vyšší než průměr roku. Již tradičně lidé nejčastěji nakupují dárkové kosmetické balíčky, hračky či knihy. Trendem letošních Vánoc je ale také elektronika, drobné domácí spotřebiče, řekla.

„Ve vybraných lokalitách jsme již zahájili prodej také vánočních stromků, jejichž cena se pohybuje od 160 Kč/m, stejně jako loni. Na rozdíl od nákupu vánočních dárků nenechávají zákazníci nákup stromečků na poslední chvíli," poznamenala mluvčí.

Podle mluvčí Globusu Pavly Hobíkové byl druhý adventní víkend velmi podobný loňskému, tržby ale mírně rostly. „Na návštěvnosti našich hypermarketů i tržbách vidíme, že se vánoční svátky skutečně blíží a lidé se na ně připravují. Tržby rostou oproti předešlému roku v řádech procent," uvedla.

Interaktivní hračky jsou v kurzu

Zvýšený zájem je podle ní o suroviny na pečení vánočního cukroví, alkohol a kosmetické kazety. Vánoční bestsellery budou spíše klasické. I letos budou k nejprodávanějším patřit hračky, čím interaktivnější, tím lepší. „Hitem Vánoc budou interaktivní plyšáci. Trefou do černého budou také různé dráhy a společenské hry, a to hlavně vzdělávací a kreativní vzdělávací sady," dodala mluvčí.

„Návštěvnost obchodních domů IKEA dle očekávání v porovnání s předchozím víkendem rostla v řádu procent. Nejvíce se nadále prodávají vánoční dekorace a potřeby k vaření a stolování, pokračuje zájem o nábytek do ložnic a kuchyní," uvedl mluvčí české pobočky IKEA Petr Chadraba.

Velký zájem měli zákazníci IKEA o vánoční stromky, dobře se prodávaly i švédské speciality, dodal Chadraba.

Také pro módní řetězec C&A byl druhý adventní víkend podle návštěvnosti lepší než ten minulý. Určitě jednak tím, že Vánoce se rychle blíží, ale také proto, že tento víkend byl podpořen reklamní akcí," uvedla mluvčí české pobočky C&A Hana Mayerová.