Adobe zpočátku předpovídala, že pondělní tržby dosáhnou 3,36 miliardy USD. V polovině dne tržby dosáhly 1,2 miliardy USD. Firma zveřejní konečná čísla během dneška.

Pondělní tempo růstu tržeb však bude i tak pomalejší než vzestup internetových prodejů o Dni díkůvzdání (o 11,5 procenta) a o takzvaném Černém pátku (o 21,6 procenta). Za oba tyto dny internetové tržby dosáhly 5,27 miliardy USD. Podle Adobe byl ale tak silný růst odrazem podstatně nižší nákupní aktivity o rok dříve.

Adobe shromažďuje své údaje měřením 80 procent internetových transakcí u největší stovky amerických prodejců. Systémem Adobe prochází 75 procent tržeb 500 největších prodejců, uvedla agentura Reuters.

Přední americký internetový obchod Amazon.com uvedl, že je na cestě k "nejlepšímu kybernetickému pondělí v historii". Maloobchodní gigant Wal-Mart sdělil, že nákupy přes jeho internetovou aplikaci letos vzrostly o 150 procent.

Termín Kybernetické pondělí vznikl v roce 2005 a měl podpořit nákupy přes internet poté, co se lidé vrátili po svátku do kanceláří, kde měli vysokorychlostní připojení k internetu. Tento den byl tak obvykle nejrušnějším v roce pro internetové obchody. V současnosti je však rychlý internet už tak rozšířený, že internetové obchody začínají se slevami dříve.