Stejně jako většina dalších provozovatelů sociálních sítí se Twitter od svého založení před 11 lety zaměřil na budování uživatelské základny pro služby, které poskytuje zdarma s pomocí příjmů z reklamy. Minulý měsíc firma oznámila, že má po celém světě 319 milionů uživatelů.
Twitter potřebuje kapitál
Na rozdíl od většího konkurenta Facebook se však Twitteru nepodařilo získat dostatek příjmů z reklamy na to, aby se dostal do zisku. Nepomohla mu ani obliba u nového amerického prezidenta Donalda Trumpa a dalších celebrit, díky kterým je nepřetržitě v centru pozornosti.
Předplatné by se mohlo vybírat u verze TweetDeck, nejpopulárnější Twitterové aplikace pro odesílání nových tweetů. Twitter nyní provádí průzkum, aby zhodnotil zájem o novou, vylepšenou verzi TweetDeck, uvedla mluvčí Brielle Villablancaová.
Začíná éra zpoplatňování sociálních sítí?
Zatím však nic nenasvědčuje tomu, že by chtěl Twitter začít vybírat poplatky od všech svých uživatelů.
Jiné sociální sítě, například LinkedIn od Microsoftu, již mají odstupňované členství a verze s předplatným nabízejí širší přístup a data.
V prvním čtvrtletí loňského roku společnost Twitter zaznamenala nejpomalejší růst příjmů od doby, kdy před čtyřmi lety vstoupila na burzu. Příjmy z reklamy dokonce meziročně klesly. Firma také uvedla, že růst příjmů z reklamy bude v letošním roce dál zaostávat za růstem uživatelů.
Finanční trhy loni spekulovaly o prodeji Twitteru. Žádná konkrétní nabídka ale nepřišla.
Čtěte také:
Twitter oznámil změny, které mají posílit bezpečnost
Twitter omylem zrušil účet svého zakladatele
Společnost Walt Disney zvažuje koupi sociální sítě Twitter