Celkem se má do první, zkušební fáze zapojit šestatřicet měst a obcí. Zájemci na nich zatím získají výpisy z katastru nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku. Cílem ministerstva informatiky je, aby kontaktní místa Czech Point byla nakonec dostupná na zhruba 1300 obecních úřadech, dvou tisících pobočkách České pošty a 180 pobočkách Hospodářské komory. „K tomu by mohlo dojít už ke konci letošního roku,“ odhadl náměstek ministra vnitra a informatiky Dalibor Veřmiřovský.

K plánovanému rozšíření musí parlament schválit novelu zákona, která fungování Czech Pointů upravuje. Novela navíc umožní na kontaktních místech vydávat také výpis z rejstříku trestů. V další fázi projektu nebudou muset lidé dokonce navštívit žádné kontaktní místo a úřední potvrzení a výpisy získají z domova prostřednictvím internetu. „V nejoptimističtější variantě by to mohlo být od 1. ledna 2009. Do té doby je třeba přijmout zákon o eGovernmentu,“ dodal Veřmiřovský.

Zákon by měl zrovnoprávnit dokumenty v elektronické formě s těmi papírovými. Nejnáročnější bude třetí fáze Czech Pointu. Ta předpokládá vytvoření zákona o registrech. Poté by si měly úřady vyměňovat potřebné informace, potvrzení a výpisy samy mezi sebou. Celkové náklady na projekt mají dosáhnout zhruba sedmi miliard korun.