Službu jim poskytne průzkumová agentura Nielsen Media Research, napsal dnes list Financial Times. Inzerenti přitom dají v USA na televizní reklamy ročně kolem 70 miliard dolarů.

Nielsen začne příští měsíc zveřejňovat ratingy sledovanosti, protože někteří z velkých světových inzerentů po takových informacích volali roky. Volání zesílilo poté, co si diváci začali pořady nahrávat a reklamy přitom vynechávají. V internetové propagaci, která je nejrychleji rostoucím reklamním trhem, firmy takovou odezvu již mají.

Detailní údaje jsou dnes dostupnější díky tomu, že roste využití set-top boxů pro příjem satelitní a kabelové televize. Data, která Nielsen začne v květnu zveřejňovat, nabídnou hodnocení všech reklam sledovaných během televizních pořadů. Nielsen již monitoruje televizní vysílání vteřinu po vteřině, tyto podklady ale zatím nabízí k analýze jen reklamním agenturám a televizním sítím.

Část odvětví byla proti hodnocení komerční úspěšnosti, protože by některé televizní sítě mohly objevit, že je jejich reklamní prostor méně ceněný než u rivalů. Podobně mohou někteří obchodníci přijít na to, že jejich reklamní metody nejsou tak účinné, jak si mysleli, napsal list.