Co je podle vašeho názoru zdrojem úspěchu v pojišťovnictví?
Mám-li vybrat klíčové faktory, tak podle svých více než 20letých zkušeností říkám: fér hra a dlouhodobá kvalita produktů i služeb. A Kooperativa je, věřím, firma, která to dokazuje. Když si od nás klient koupí pojištění, svěřuje nám svůj klid a bezpečí. Také ale věří naší značce, tomu, že splníme, co jsme slíbili. Že poradíme. Že to, co si kupuje, má pro něj cenu a smysl. To je pro mě velmi důležité. Raději své služby nenabídnu, když si nejsem jistý, že mají pro klienta tu správnou přidanou hodnotu. A dlouhodobost je základní atribut. A zvláště v pojištění, kde se na nás klienti spoléhají desítky a desítky let a věří, že stále let budeme silní a úspěšní, je dlouhodobá kvalita zcela zásadní. Základem jsou samozřejmě produkty. A proto nás všechny naše úspěchy v bohaté historii soutěže Zlatá koruna tolik těší.

Zlatá korunaZískat ceny za produkty je určitě příjemné, ale podle čeho se podle vás skutečně pozná dobrá pojišťovna?
Samozřejmě to nejsou jen produkty, ale mnoho dalších věcí - jak pojišťovna komunikuje, jak se o vás stará, jakou má pozici na trhu, finanční sílu, zázemí, akcionáře…je toho celá řada. Podle mého názoru ale zcela klíčový ukazatel je kvalita, rychlost a preciznost likvidace pojistné události, tedy škody, chcete-li. Neboli produkty, komunikace, péče, služby, atp. jsou pouze „obalem“ toho vlastního zboží. „Obsahem“ a tím zbožím, které si klient kupuje je skutečnost, že mu pojišťovna finančně pomůže v těžké situaci, kdy přijde o auto, má vykradený byt či se stane nějaká jiná neblahá a nečekaná událost. To je okamžik, kdy se v pojišťovnictví „láme chleba“ a chvíle, kdy se nade vší pochybnost pozná, jaká ta či ona pojišťovna vlastně je.

Kooperativa je od ledna jednička pojistného trhu. Jaký to je pocit?
Samozřejmě příjemný, ale také velmi zavazující. Rádi bychom pokračovali i jako lídr trhu v naší cestě nabídnout kvalitní a spolehlivé služby za rozumnou cenu. Zcela záměrně říkám za rozumnou, protože chcete-li poskytnout odpovídající servis, těžko to dokážete za nejnižší cenu. Já tuto větu ale již mnoho let říkám otevřeně a klienti ani naši obchodní partneři s tím zjevně problém nemají: Nechceme být nejlevnější pojišťovnou, ale firmou se špičkovými službami.

FLEXI je již podesáté nejlepší životní pojištění. Jak tento úspěšný produkt „zapadl“ do portfolia Kooperativy po fúzi s Pojišťovnou ČS?
Jsem velmi rád, že se nám daří rozvíjet životní pojištění FLEXI jako jeden z klíčových produktů Kooperativy, který je navíc možné sjednat i na pobočkách našeho strategického partnera - České spořitelny.

Při každé fúzi panují trochu obavy, jak to celé dopadne, zejména s klienty a se zaměstnanci. Jak a jestli takovou změnu přijmou. My jsme na takovou složitou operaci měli zhruba rok a drtivá většina klientů i kolegyň a kolegů z PČS se rozhodla zůstat v Kooperativě, a to mě samozřejmě velmi těší. Fúzi jsme zvládli a za to všem samozřejmě patří velký dík. Není to ale tak, že dosažením pozice jedničky práce skončila. Je to spíš naopak – práce začala. Práce na tom, aby Kooperativa skutečně roli lídra trhu naplnila. A to není zdaleka jen otázka toho být největší a mít nejvíc klientů, vůbec ne. Pro mě role lídra spočívá především v tom být vzorem. Vzorem v chování, jednání, v produktech i v likvidaci, ale třeba i v inovacích.

Zlatá koruna - partneři.