Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uspěje Škoda v Indii? V zemi si už vylámali zuby jiní velcí hráči

Skutečně velké sousto čeká škodovácké inženýry v Indii. Pracovníci vývojového centra v Mladé Boleslavi se v případě schválení investice dozorčí radou společnosti Volkswagen stanou přímo zodpovědnými za kompletní vývoj nových typů vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh a v budoucnosti i další rozvojové trhy. Současně by Škoda měla převzít výrobní závod ve městě Pune a s ním i zodpovědnost za celý zdejší trh, včetně prodejní a servisní sítě.

18.6.2018 1
SDÍLEJ:

Škoda Rapid Monte Carlo v IndiiFoto: Autoportal.com

Podle odborníků je to skutečně velký úkol, který se, při vší úctě ke schopnostem lidí pracujících ve Škodovce, nakonec nemusí podařit splnit. 

„Indie je velmi specifický region, na kterém si vylámali zuby i jiní velcí hráči v automobilovém světě,“ tvrdí například novinář Vladimír Rybecký, který se specializuje na světový automobilový průmysl.

Faktem je, že ani ty největší koncerny zatím na indickém trhu s novými auty nehrají žádné velké role. Zdaleka nejúspěšnější značkou je zde u nás téměř neznámá Maruti, která zde spolupracuje se Suzuki.

Za ní je sice s velkým odstupem Hyundai, ale pak už následují opět indické společnosti Mahindra či Tata. Až pátá je v aktuálním žebříčku Honda, šestá Toyota, sedmý Ford a osmý Renault. Volkswagen je devátý a Škoda dvanáctá. Ta zde během loňského roku prodala 17 tisíc aut, což je méně než například na Slovensku.

V INDII USPĚL RAPID

Z hlediska modelů je to velmi obdobné. Prvních šest míst na žebříčku zaujímají typy produkované značkou Maruti. Z vozů, které jsou nabízeny i u nás, je až na osmnáctém místě Ford Ecosport.

Nejúspěšnějším škodováckým modelem byl v květnu na 45. místě rapid, 60. skončila octavia. Kromě nich mladoboleslavská značka čerstvě v této zemi nabízí ještě SUV Kodiaq. Roční prodeje jsou však poměrně nízké, přestože Škoda na tomto trhu působí již od začátku tisíciletí.

Málokdo v současné době umí vyvodit, co přesně indičtí zákazníci požadují. Navíc, v roce 2020 začnou v zemi platit nové předpisy pro emise a bezpečnostní výbavu zde prodávaných automobilů.

„Nemůžeme si tedy dovolit na tento trh přijít s něčím horším než novým typem zkonstruovaným na nejmodernější platformě,“ uvedl pro Deník vysoce postavený manažer Škody, který však není oprávněn poskytovat informace tisku.

V tomto konkrétním případě se jedná o MQB A0. Na ní jsou „postaveny“ například aktuální generace vozů Volkswagen Polo či Seat Ibiza.

ZMĚNA PRAVIDEL

Sama Škoda však dosud pro svůj srovnatelně velký vůz fabia využívá ještě starší typ platformy. Současně však musí i tyto moderní auta přizpůsobit stylu zdejších řidičů. Ti jsou totiž například zvyklí hluboké kaluže vzniklé po lijácích projíždět na plný plyn. Auta tak musí dostávat speciální sání vzduchu zkonstruované tak, aby voda do motoru nemohla proniknout.

Rozhodně však skončí doba, kdy se evropští hráči pokoušeli v Indii uspět s výrobky, které vzhledem k jejich technické a bezpečnostní úrovni evropským zákazníkům nemohli nabízet, přestože třeba jejich designem by se i zde trefili do vkusu. V tomto ohledu je příkladem třeba malé SUV Renault Kwid.

SPOLUPRÁCE S TATOU?

Právě proto svého času Škoda koketovala s možností spolupráce i s indickou firmou Tata Motors. Tiskové oddělení mladoboleslavské automobilky ale nakonec bylo vloni v srpnu nuceno vydat prohlášení, že „v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu a z tohoto důvodu nebudou obě společnosti prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci“.

Od té doby tedy plány na dobytí indického trhu spřádá sama. Že se jí zřejmě podařilo najít klíč, který by mohl tuto tajemnou komnatu pro koncern Volkswagen odemknout, svědčí podpora, kterou již získala od představenstva koncernu, a kterou nejspíše dostane v nejbližších hodinách i od dozorčí rady. Nejpozději do dvou let bychom se pak měli dočkat odhalení prvních čtyř vozů speciálně stvořených pro Indii. Budou to dvě SUV a dva sedany. Každý typ bude mít jak logo Škoda, tak i Volkswagen.

Autor: Radek Pecák

18.6.2018 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Rozvoz léčiv 30 000 Kč

Rozvoz léčiv Dopravní společnost se sídlem v Praze, zajišťující rozvoz léčiv pro síť Dr. Max. Přijme řidiče sk. B. Nástup možný ihned. Stálé trasy, rozvoz firemní dodávkou.

Doprava a logistika - Řidič nákladního automobilu (LKW) 38 000 Kč

Práce v týdnu, když sobota-příplatek. Požadujeme: kartu řidiče, řidičský a prof. průkaz sk.C+E, spolehlivost, zodpovědnost, komunikativnost.

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Vychovatel 15 450 Kč

Vychovatelé (kromě vychovatelů pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami) Vychovatel/ka v dětském centru. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15450 kč, mzda max. 23230 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt zasláním přihlášky do VŘ včetně životopisu a motivačního dopisu na e-mail vychovatelkakostelec@suz.cz do 31.7.2018., Bližší informace telefonicky PO - PÁ od 8:00 - 15:00 hodin., - ÚSO, - vzdělání v oboru zaměřeném na pedagogickou činnost, - komunikační znalost v RJ nebo AJ, - povinnost absolvovat psychotesty., Nabízené výhody:, - 5 týdnů dovolené, FKSP, 5 dnů indispozičního volna, rizikový příplatek 1 500 Kč/měs., benefity.. Pracoviště: Správa uprchlických zařízení mv - pracoviště, Rudé armády, č.p. 1000, 517 41 Kostelec nad Orlicí. Informace: Ivana Brandejsová, +420 494 323 803,778 498 332.

Informační technologie - Informační technologie Programátor 29 000 Kč

Vývojáři softwaru Vývojář softwaru. Požadované vzdělání: bakalářské. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 29000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Náplň práce:, -udržování, správa a rozvoj stávajících projektů;, -vývoj a realizace projektů nových., Požadujeme:, -samostatnost, flexibilitu, schopnost samostatně řešit zadané úkoly, ochotu a schopnost učit se novým znalostem., , Znalosti:, -práce s OS Linux, OS Windows–administrace, instalace, -programování webových PHP + MySQL aplikací, HTML + Javascript (jQuery), -orientace ve webových službách SOAP / JSON (REST/RPC), -základní orientace v problematice SSL komunikace a certifikace, , Výhodou je:, -orientace v OS Windows Enterprise, včetně generování obrazů pro specifický HW, -znalost JS frameworku jQuery Mobile, -schopnost tvorby mobilních aplikací pro systémy Android a iOS, -znalost síťových protokolů – TCP/IP, UDP, …, -schopnost programování v jazyce Delphi, -znalost programování v rozhraní .NET, -alespoň základní znalost systému Windows IoT, , Nabízíme:, -zajímavou a kreativní práci, -zázemí stabilní soukromé firmy s dominantním postavením na trhu a portfoliem vlastních výrobků, -firemní kurzy AJ, -stravenky, -dodatková dovolená, Nástup: ihned nebo dohodou. Pracoviště: Kadlec - elektronika, s.r.o. [724], . Informace: Ivana Lacková, +420 547 425 811.


Zachránění chlapci z thajské jeskyně.
20

V jeskyni jsme hráli šachy. Strach jsme neměli, vyprávěli zachránění chlapci

Migranti na trase přes moře, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
1 9

U pobřeží Kypru se potopila loď s migranty. Devatenáct lidí zemřelo

Clooney vydělal z herců nejvíce, ukázal žebříček. Pomohl mu prodej továrny

George Clooney vydělal za posledních 12 měsíců více než kterýkoli jiný herec. Jeho příjmy však netvoří pouze odměny z filmového průmyslu. Značnou část získal díky prodeji společnosti vyrábějící tequilu, které byl spoluzakladatelem. Žebříček sta nejlépe vydělávajících celebrit zveřejnil magazín Forbes.

Šílené podmínky. Berousek prodával tygry Vietnamcům kvůli čínské medicíně

/VIDEO/ Kauza "Tygří oko" vyústila v obří operaci TROFI a už dostává konkrétní obrysy. Celníci ve spolupráci s policií a Českou inspekcí životního prostředí odhalili nelegální obchodování s chráněnými zvířaty. Obviněni jsou tři muži, jeden z nich je už ve vazbě. Podle všeho chovatel Ludvík Berousek dodával tygry do tržnice SAPA, aby je pak mohli Vietnamci prodávat na černém trhu jako produkty čínské medicíny.

V Beskydech stále silně prší. Meteorologové vydali varování

Výstrahu v podobě extrémního stupně nebezpečí kvůli vydatným dešťům vydal Český hydrometeorologický ústav pro oblast Moravskoslezského kraje.

Kontroly na německých hranicích? Pouze dočasně, jinak je to selhání, říká Zeman

Případná kontrola na německých hranicích kvůli migraci by měla být pouze dočasná. Pokud by byla trvalá, svědčilo by to o selhání politiků. Prezident Miloš Zeman to dnes řekl v rozhovoru ČTK.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT