Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uspěje Škoda v Indii? V zemi si už vylámali zuby jiní velcí hráči

Skutečně velké sousto čeká škodovácké inženýry v Indii. Pracovníci vývojového centra v Mladé Boleslavi se v případě schválení investice dozorčí radou společnosti Volkswagen stanou přímo zodpovědnými za kompletní vývoj nových typů vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh a v budoucnosti i další rozvojové trhy. Současně by Škoda měla převzít výrobní závod ve městě Pune a s ním i zodpovědnost za celý zdejší trh, včetně prodejní a servisní sítě.

18.6.2018 1
SDÍLEJ:

Škoda Rapid Monte Carlo v IndiiFoto: Autoportal.com

Podle odborníků je to skutečně velký úkol, který se, při vší úctě ke schopnostem lidí pracujících ve Škodovce, nakonec nemusí podařit splnit. 

„Indie je velmi specifický region, na kterém si vylámali zuby i jiní velcí hráči v automobilovém světě,“ tvrdí například novinář Vladimír Rybecký, který se specializuje na světový automobilový průmysl.

Faktem je, že ani ty největší koncerny zatím na indickém trhu s novými auty nehrají žádné velké role. Zdaleka nejúspěšnější značkou je zde u nás téměř neznámá Maruti, která zde spolupracuje se Suzuki.

Za ní je sice s velkým odstupem Hyundai, ale pak už následují opět indické společnosti Mahindra či Tata. Až pátá je v aktuálním žebříčku Honda, šestá Toyota, sedmý Ford a osmý Renault. Volkswagen je devátý a Škoda dvanáctá. Ta zde během loňského roku prodala 17 tisíc aut, což je méně než například na Slovensku.

V INDII USPĚL RAPID

Z hlediska modelů je to velmi obdobné. Prvních šest míst na žebříčku zaujímají typy produkované značkou Maruti. Z vozů, které jsou nabízeny i u nás, je až na osmnáctém místě Ford Ecosport.

Nejúspěšnějším škodováckým modelem byl v květnu na 45. místě rapid, 60. skončila octavia. Kromě nich mladoboleslavská značka čerstvě v této zemi nabízí ještě SUV Kodiaq. Roční prodeje jsou však poměrně nízké, přestože Škoda na tomto trhu působí již od začátku tisíciletí.

Málokdo v současné době umí vyvodit, co přesně indičtí zákazníci požadují. Navíc, v roce 2020 začnou v zemi platit nové předpisy pro emise a bezpečnostní výbavu zde prodávaných automobilů.

„Nemůžeme si tedy dovolit na tento trh přijít s něčím horším než novým typem zkonstruovaným na nejmodernější platformě,“ uvedl pro Deník vysoce postavený manažer Škody, který však není oprávněn poskytovat informace tisku.

V tomto konkrétním případě se jedná o MQB A0. Na ní jsou „postaveny“ například aktuální generace vozů Volkswagen Polo či Seat Ibiza.

ZMĚNA PRAVIDEL

Sama Škoda však dosud pro svůj srovnatelně velký vůz fabia využívá ještě starší typ platformy. Současně však musí i tyto moderní auta přizpůsobit stylu zdejších řidičů. Ti jsou totiž například zvyklí hluboké kaluže vzniklé po lijácích projíždět na plný plyn. Auta tak musí dostávat speciální sání vzduchu zkonstruované tak, aby voda do motoru nemohla proniknout.

Rozhodně však skončí doba, kdy se evropští hráči pokoušeli v Indii uspět s výrobky, které vzhledem k jejich technické a bezpečnostní úrovni evropským zákazníkům nemohli nabízet, přestože třeba jejich designem by se i zde trefili do vkusu. V tomto ohledu je příkladem třeba malé SUV Renault Kwid.

SPOLUPRÁCE S TATOU?

Právě proto svého času Škoda koketovala s možností spolupráce i s indickou firmou Tata Motors. Tiskové oddělení mladoboleslavské automobilky ale nakonec bylo vloni v srpnu nuceno vydat prohlášení, že „v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu a z tohoto důvodu nebudou obě společnosti prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci“.

Od té doby tedy plány na dobytí indického trhu spřádá sama. Že se jí zřejmě podařilo najít klíč, který by mohl tuto tajemnou komnatu pro koncern Volkswagen odemknout, svědčí podpora, kterou již získala od představenstva koncernu, a kterou nejspíše dostane v nejbližších hodinách i od dozorčí rady. Nejpozději do dvou let bychom se pak měli dočkat odhalení prvních čtyř vozů speciálně stvořených pro Indii. Budou to dvě SUV a dva sedany. Každý typ bude mít jak logo Škoda, tak i Volkswagen.

Autor: Radek Pecák

18.6.2018 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Řidič sk. B - mezinárodní doprava 30 000 Kč

Řidič sk. B Přijmeme řidiče sk. B na plachtovou dodávku do 3.5t po EU. Plat 20.000-35.000 Kč. Požadujeme: čistý TR, praxe 1 rok. CV zasílejte na e-mail.

Doprava a logistika - Řidič na rozvoz pizzy 25 000 Kč

Malá pizzerie na Praze 10, vyhlášená svými rozvozy, hledá šikovného řidiče na rozvoz pizzy. Malý a mladý kolektiv, příjemné prostředí, pravidelná výplata, personálka zdarma. Možnost dalších směn a případného postupu. Nutná základní znalost PC a mob. aplikací. Máme vlastní auta i aplikaci na rozvozy.

Gastronomie - Servírka-číšník 35.000 Kč 35 000 Kč

Restaurace se zaměřením na českou kuchyni na Praze 10-Hostivař přijme samostatnou kolegyni-kolegu s praxí v gastronomii. Pracovní doba krátký-dlouhý týden 10-22:30hod., nástup možný ihned, nebo po dohodě. Měsíční odměna od 35.000 Kč čistého.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.


Andrej Babiš a Čapí hnízdo.
13

Babiš bude muset prokázat, že neovládá svěřenecký fond

Migrace přes Středozemní moře. Ilustrační foto.
6 9

Loď se 450 migranty přistála na Sicílii. Česko pomoc odmítlo

Vypravte se po stopách otce genetiky Mendela do srdce Moravy

Jeho jméno se zlatým písmem zapsalo do dějin vědeckého světa. Johann Gregor Mendel, zakladatel genetiky, autor základních zákonů dědičnosti, je díky svým výzkumům řazen k pilířům moderní vědy. Za svého života se, bohužel, nedočkal docenění své práce, v průběhu dvacátého století byly ale jeho objevy shledány převratnými.

Klaus junior nabídl prezidentskou vizi. ČSSD uvažuje o Středulovi

Nová volební kampaň začíná ve chvíli, kdy volby skončily. Osvědčená politologická poučka ovšem jako by v případě prezidentského klání neplatila. Po prvním triumfu Miloše Zemana zůstaly politické strany jako zkoprnělé a zdálo se, že se předem smířily s jeho desetiletým mandátem.

Lékařská komora: Ať je záchranka státní, stejně jako hasiči nebo policie

Stačí větší teroristický útok a nastane chaos, tvrdí Česká lékařská komora. Důvod: záchranky nemají jedno centrální velení, ale jsou roztříštěny do čtrnácti krajů. Komora proto navrhuje jejich sloučení. Česku by podle ní prospělo, kdyby byli záchranáři řízeni jednotně – tak jako policie nebo hasiči.

Světový titul slavil jako hráč, teď k němu Deschamps dovedl Francii jako kouč

Dal dohromady fungující celek plný mladičkých hvězd. Nepraktikoval žádný hurá fotbal, ale účinný systém, díky kterému slavili Francouzi vítezství na světovém šampionátu. Didier Deschamps se dočkal po dvaceti letech trofeje, tentokrát v jiné pozici. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT