Za vznikem české i polské verze aplikace stojí společnost LMC, lídr na trhu hledání práce a vzdělávání a inovační agentura Direct People. Vstup na polský trh doprovodila masivní televizní a on-line kampaň.

„Průzkumy ukázaly, že potřeby lidí jsou u nás i v Polsku velmi podobné. Hodně lidí štve dojíždění za prací a s ním spojená ztráta času. Proto je Práce za rohem u nás tolik úspěšná. A první čísla ukazují, že představa najít si práci blízko domova láká i lidi v Polsku: v den spuštění televizní kampaně si aplikaci stáhlo 10 tisíc lidí a 440 firem," uvedl Michal Kalousek z Direct People.

Mobilní aplikace, která se stala lídrem ve své kategorii, nabízí velmi jednoduchý a rychlý způsob, jak reagovat na pracovní nabídky. Uživatelé si jen aplikaci stáhnou a bez toho, aby cokoli vyplňovali, hned po spuštění vidí pracovní nabídky kolem sebe.

Pokud chtějí, mohou si nastavit hledání v blízkosti svého bydliště (maximální vzdálenosti od domu si určí sami), požadovanou výši platu, obor či konkrétní pozici. Aplikace pak již sama upozorňuje na nové, relevantní pracovní nabídky, takže uživatelům nic neuteče. A odpovídat na inzeráty lze velmi jednoduše přímo v aplikaci.

Uživatelsky přívětivá je Práce za rohem i pro firmy, které si mohou vybrat, zda vloží inzerát přes aplikaci nebo pohodlně z počítače.

„Tímto produktem jsme zahájili mezinárodní expanzi. Jako první trh jsme si vybrali Polsko, které je větší než Česká republika, ale zároveň je nám velmi blízké. Věříme, že jsme aplikací Praca za rogiem schopni oslovit velkou většinu trhu," uvedl Alfred Simuna, ředitel rozvoje obchodu a inovací LMC.

Práce za rohem byla v Česku spuštěna již před dvěma lety. A za tu dobu si ji stáhlo celkem již více než 500 tisíc lidí, kteří si mohou vybírat z více než 40 tisíc pozic od zhruba 10 tisíc firem. Pomocí aplikace odešlou její uživatelé téměř 40 tisíc odpovědí měsíčně. A je o ní takový zájem, že na podzim roku 2016 byla několik týdnů jednou z nejstahovanějších aplikací českého AppStoru. K dispozici je však také samozřejmě pro Android.