Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úsporná Škoda Citigo má za sebou tři pětiny cesty

Mladá Boleslav/Berlín - Gerhard Plattner ve voze Škoda Citigo CNG při své rekordní jízdě napříč Evropou. Z Berlína přes Rostock bude pokračovat dále do Skandinávie.

2.8.2013
SDÍLEJ:

Škoda Citigo CNG při rekordní jízděFoto: Škoda Auto

Po 605 kilometrech dosáhl ve středu rekordman Gerhard Plattner se svým vozem Škoda Citigo CNG třetí z celkem pěti etapových cílů. Při svém pokusu o rekord chce během pouhého jednoho týdne projet vozem Citigo devíti zeměmi Evropy, z italské Vicenzy až do Stockholmu. Vůz je poháněn zemním plynem a částka vydaná za pohonné hmoty by neměla přesáhnout 100 Euro.

​V rámci pokusu o rekord v úsporné jízdě navštívil Gerhard Plattner hlavní město Spolkové republiky Německo Berlín. Rakouský rekordman po ujetých 1.863 kilometrech prezentoval před Sony Centrem v Berlíně pozitivní bilanci: „Jedeme přesně podle plánu. Škoda Citigo CNG dokazuje, že je velmi výkonným a robustním vozem. Spotřeba je nižší než činí výrobcem udávaná průměrná hodnota."

Škoda Citigo CNG prokazuje, že je schopna poskytovat mobilitu mimořádně šetrnou k životnímu prostředí. Právě v hustě obydlených oblastech metropolí jsou důležité především co nejnižší hodnoty zátěže způsobené jemnými prachovými částicemi. Efektivní koncepcí minivozu s pohonem na zemní plyn vytyčila značka Škoda tímto městským vozem zcela novou cestu.

U tohoto vozu jsou udávány emise CO2 ve výši 79 gramů na jeden kilometr. Tak nízká hodnota je možná díky palivu, kterým je zemní plyn, a díky technologii Škoda Green tec, která zahrnuje systém start-stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem.

Tento městský vůz s výkonem 50 kW (68 PS) spotřebuje pouhých 2,9 kg, resp. 4,4 m3 zemního plynu na 100 km. Plattner ale chce dosáhnout ještě nižší hodnoty - a na své 2.700 kilometrů dlouhé cestě z italské Vicenzy do švédského hlavního města Stockholmu se již dostal na nižší hodnotu, než činí propočtená normovaná spotřeba modelu Škoda Citigo CNG.

Během své krátké zastávky v Berlíně zodpověděl ochotně otázky mnohých diváků a především vyzdvihl výhody technologie CNG pro životní prostředí. „Zemní plyn se pro pohon automobilů používá již dávno. Díky moderní technice jsou dnes auta poháněná CNG podobně rychlá a agilní, jako jsou vozy s pohonem na naftu, nebo benzin," řekl Plattner, než znovu usedl za volant vozu, aby dosáhl středečního etapového cíle - Rostocku.

Škoda sází na automobily šetrné k životnímu prostředí, hodlá ještě dále snížit hodnoty CO2 u všech vozů. V současné době je společnost vyrábí 81 modelů Škoda, jejichž emisní hodnoty jsou pod 120 g CO2/km, z toho jedenáct modelů dosahuje hodnot pod 100 g CO2/km. Pohon na zemní plyn ve voze Škoda Citigo CNG je jedním z prvků této strategie. Výhodou vozů s pohonem na zemní plyn je oproti konvenčním naftovým nebo benzinovým motorům v první řadě čistší spalování. Emise oxidu uhličitého jsou až o 25 procent nižší, než tomu je u ostatních fosilních paliv.

Škoda sází ve svém programu na CNG na stlačený zemní plyn. Oproti zkapalněnému zemnímu plynu má CNG vyšší energetický obsah. Mimo to lze u vozů s pohonem na CNG tankovat i biometan. Tato flexibilita je pro zákazníka důležitou výhodou vzhledem ke stále rozšiřované síti tankovacích stanic pro vozidla poháněná zemním plynem. Ekonomickou výhodu získávají všichni zákazníci, kteří používají automobily poháněné zemním plynem. Až do konce roku 2018 je zemní plyn v mnoha zemích daňově zvýhodněn ve srovnání s jinými fosilními palivy.

Autor: Redakce

2.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Transgas
6 10

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT