Největší nárůst útrat v obchodech si od letošního ledna do srpna připsali Jihokorejci (48 procent). Jejich podíl je však na objemu celkových nákupů pouze dvě procenta. Rostly také nákupy návštěvníků z Ázerbájdžánu (42 pct.), Číny (30 pct.) a Izraele (24 pct.).

Z hlediska podílu národností na celkových tržbách jsou na druhém místě za Rusy turisté z Číny následováni návštěvníky z Tchaj-wanu, USA a Ukrajiny. Zahraniční turisté v Česku nejčastěji kupují oděvy a módu (61 pct.), hodinky a šperky (19 pct.) a sportovní vybavení a oblečení (tři pct.).

Podle údajů ČSÚ přijelo ve druhém letošním čtvrtletí do Česka o 14,1 procenta meziročně méně ruských turistů. Hlavní město jich navštívilo zhruba o 23.000 méně než ve stejném období před rokem. Ruské turisty v Česku nahrazují Němci a Číňané.

V letošním roce by podle odhadu agentury CzechTourism mohlo přijet do Česka zhruba 193.000 turistů z Číny. Meziročně půjde o 11procentní nárůst. Průměrná hodnota nákupu čínských turistů v ČR loni dosáhla téměř 16.000 korun.