Podle generálního ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše firmy už nešetří na marketingu tolik jako v minulosti, kdy řešily i rozměr expozice. Letos naopak přidávají metry svých stánků a některé firmy se na veletrh vrací.

Hlavním tématem veletrhu je podle Kuliše takzvaný průmysl 4.0. Odborníci se shodují, že s nastupující masivní automatizací, robotizací a digitalizací nastává změna výrobních, logistických a obchodních procesů, která v nejbližších 20 letech výrazně zefektivní průmyslovou výrobu. Jak bude vypadat průmysl budoucnosti, předvedou na veletrhu například výrobky firem Siemens nebo Bosch.

Speciální hosté

V roli speciálních hostů letošního ročníku se představí Korea a čínská provincie Che-pej. V expozici na 90 metrech čtverečních bude vystavovat devět korejských firem, zejména energetické společnosti, obráběcí podniky a výrobci materiálů a komponentů pro strojírenství. V pavilonu Z návštěvníci najdou Che-pej Pavillion – společnou expozici osmi vystavovatelů z této čínské provincie.

Mezinárodní strojírenský veletrh patří k největším výstavním akcím ve střední Evropě. Loni bylo na brněnském výstavišti společně s doprovodnými veletrhy 1636 vystavujících firem z 31 zemí, ze zahraničí přijelo 40 procent z nich. Výstaviště navštívilo 76.155 lidí z 53 zemí.