Podle prodejce Albixon jsou nejpopulárnější velikosti prodávaných bazénů tři krát šest metrů, popřípadě čtyři krát osm metrů. „Posun v prodejích oproti letům předchozím se projevil v prodeji přelivových bazénů," uvedl Radek Matouš z Albixonu. U těchto bazénů je voda ve stejné úrovni s podlahou a přetéká samovolně do přepadové nádrže.

Mountfield uvádí, že u velkých rodinných bazénů jsou letošním trendem bazény s víceúrovňovým dnem. „Mělčinu pro neplavce nebo menší děti a hloubku pro např. skoky do vody a jejich tvar lze přizpůsobit individuálním potřebám klientů," uvedl mluvčí firmy David Jirušek. Prodej těchto bazénů stoupl meziročně o 40 procent.

„Dlouhodobě se nejlépe prodává celoplastový samonosný bazén Tampa," uvedl marketingový manažer Marimexu Lukáš Jarý. Ceny bazénů se podle něj meziročně zvýšily v důsledku zpevnění dolaru.

Vývoj technologií

Nejvíce se vyvíjí technologická výbava. Nejprodávanější je dle Mountfieldu chlorová úprava vody. Bezchlorová úprava vody je založena na bázi aktivního kyslíku. Na trhu jsou k dispozici i speciální doplňky, který výrazně snižují spotřebu klasické bazénové chemie. Jde o UV lampy, ionizátory a salinátory. „Nejoblíbenější jsou pískové filtrace na odstraňování mechanických nečistot," dodal Jarý.

Narůstá i počet prodaných bazénových zastřešení a ohřevů vody, především pomocí solárního ohřevu a tepelného čerpadla. „Je to dáno jak snahou si prodloužit koupací sezónu na více než půl roku v našich klimatických podmínkách, tak i zvýšením komfortu při sportu a relaxaci v rodinném bazénu," dodal Jirušek.

Mountfield v Česku provozuje přes 50 prodejen. První tuzemskou prodejnu otevřel v březnu 1991 v Mnichovicích u Prahy.