Desítky staveb mají posouzení vlivu na životní prostředí ještě podle starého zákona z roku 1992. Evropská komise to kritizuje a požaduje nové posouzení. "Jestli předseda vlády nezváží své osobní angažmá v této problematice, bude mít ČR velké problémy s výstavbou dopravní infrastruktury a s čerpáním evropských peněz do budoucna," uvedl Hanák s tím, že, premiér v Sobotu na setkání s prezidentem Milošem Zemanem slíbil, že se bude snažit dospět v Bruselu k dohodě.

Členové svazu podle Hanáka rovněž podporují návrh ministra dopravy Dana Ťoka, aby systém elektronického mýta další tři roky po 1. lednu 2017 kdy vyprší stávající smlouva, provozovala nadále firma Kapsch. "Je to problematika, která je zbytečně zpolitizovaná, řekl bych že nezodpovědně. Smlouva s Kapsch by měla pokračovat další nejméně čtyři roky s tím, že firma Kapsch je připravena další zvýhodňující podmínky, ať již provozní nebo finanční," dodal.

Svaz dopravy chce na jednání příští tripartity otevřít také problematiku vodní dopravy a nezaplacených škod po povodních z roku 2013. Ministerstvo financí mělo letos v lednu rejdařům a správcům přístavů oznámit, že jim žádné kompenzace nevyplatí.