Nejvíce ojetých vozů se tradičně nabízelo v Praze, kde bylo v loňském roce k dispozici celkem 275.915 ojetin, a to jak prostřednictvím obchodníků, tak soukromých prodejců. V prosinci nabízely pražské prodejny 30.583 aut, což bylo o téměř pět tisíc vozů více než v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa.

Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří prodaných ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na deseti letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100.000 vozů oproti 94.000 v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě a celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA Auto, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na auto serverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA Auto také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15.000 přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5000 nakonec vykoupí.