Češi od distributorů nakupují hlavně zboží hlavně z oblasti kosmetiky a osobní péče. Loni to bylo celkem za 6,8 miliardy korun. Vyplývá to ze statistiky Světové federace přímého prodeje (WFDSA) a Evropské asociace přímého prodeje (SELDIA).

"Patrný je zejména rostoucí zájem spotřebitelů o produkty na podporu na zdraví a krásu ve všech věkových skupinách,“ řekla předsedkyně představenstva Asociace osobního prodeje Ildiko Dikošová. Přímý prodej je podle ní důvěryhodným kanálem pro spotřebitele, kteří preferují osobní přístup, plný servis a mají zájem o vysoce kvalitní výrobky denní i dlouhodobé spotřeby.

Celosvětově se přímým prodejem zabývá přes 107 milionů prodejců, v ČR je jich asi 288 tisíc. Globální jedničkou v oblasti přímého prodeje se opět stala firma Amway s ročním obratem 8,8 milionů dolarů.

"Růst přímého prodeje ukazuje, že prodejní kanál, který nabízí spotřebitelům přímé a osobní doporučení, je vysoce ceněným způsobem nakupování," uvedla ředitelka Evropské asociace přímého prodeje Katarina Molinová.

Evropané mají zájem hlavně o produkty na podporu zdraví a péči o zevnějšek. V Česku byl největší zájem o kosmetické výrobky a produkty osobní péče, domácnost a trvanlivé zboží a wellness produkty.