Toho rána nabyl strojvedoucí dvanáctivozové soupravy ve stanici Notogawa ležící na trati Biwako mylného dojmu, že plánovaný odjezd je už v 7.11:00. Protože na nástupišti už nikoho neviděl, zavřel dveře. Vzápětí si svůj omyl uvědomil. Opětovným otevřením dveří by riskoval, že správný odjezd v 7.12:00 nestihne. Proto se v čase 7:11:35 rozjel.

Nástupiště však nebylo zcela prázdné. Jeden z dojíždějících, kteří měli v plánu do spoje v posledních sekundách nastoupit, si postěžoval výpravčímu. Tak se o omylu svého zaměstnance dozvědělo i vedení Západojaponských drah. Následovala kajícná omluva.

„Nepohodlí, které jsme způsobili svým zákazníkům, je neomluvitelné. Celou událost důkladně vyšetříme a zajistíme, aby se už neopakovala,“ stojí mimo jiné v oficiálním prohlášení dopravce. Dojíždějící museli počkat šest minut na další spoj.

Jak připomněl deník Straits Times, není to poprvé, co se japonský železniční dopravce omluvil za příliš předčasný odjezd. Vloni v listopadu se provozovatel expresu Cukuba omluvil za dvacetisekundový náskok, ačkoli si nikdo z pasažérů nestěžoval.

V českém prostředí není taková praxe obvyklá. České dráhy evidují pouze zpoždění svých spojů, přičemž zpoždění do pěti minut oficiální statistika interpretuje jako jízdu včas.