Do Estonska bude postupně mířit dalších šest paketů pro komplexní modernizaci lokomotiv, během roku byl uzavřen již o druhý kontrakt. „Celkem jde o třináct vozidel,“ uvedl mluvčí CZ LOKO Zdeněk Zuntych.

Lokomotivy jsou následně pronajímány a pracují v těžkém průmyslu v Dněpropetrovské oblasti na Ukrajině. „V průměru najezdí na těžkém posunu 150 kilometrů denně,“ říká Ľubomír Dlábik, vedoucí obchodního týmu české firmy.

Všechny modernizační pakety budou dodány do prvního čtvrtletí 2021. Nová šestinápravová dieselelektrická lokomotiva C30-M je nástupcem původní americké lokomotivy C30 od General Electric.

CZ LOKO si zároveň buduje pozici ve Finsku. „Soukromý dopravce Fenniarail Oy si loni v v listopadu objednal již šestý EffiShunter 1600, který získá v roce 2020. Součástí kontraktu je také opce na dalších šest lokomotiv,“ uzavřel Zuntych.