Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Libereckém kraji nebudou silničáři v zimě udržovat 70 km silnic

Liberec - Silničáři v Libereckém kraji nebudou v zimě udržovat zhruba 70 kilometrů vozovek nižších tříd. Je to asi o 1,5 kilometru méně než loni. Nově byla do údržby zařazena krkonošská silnice třetí třídy z Horní Branné ke křižovatce se silnicí 14. Informovala o tom mluvčí krajského úřadu Markéta Dědková.

29.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Zcela bez údržby jsou v kraji hlavně málo využívané silnice třetí třídy, po nichž nejezdí veřejná doprava. Neudržuje se ani frekventovaná silnice druhé třídy 290 kolem přehrady Souš v Jizerských horách. Tam je důvodem ochrana zdroje pitné vody před znečištěním. Pro motoristy je tato spojnice do Frýdlantského výběžku přes zimu uzavřená.

Zima také omezí nákladní dopravu do Polska. Při intenzivnějším sněžení se bude stejně jako při minulých zimách uzavírat pro kamiony hraniční přechod v Harrachově na Semilsku na silnici 10. Nově budou sklopné značky zabraňující vjezd nákladním vozům připraveny také na úseku silnice 13 k hraničnímu přechodu v Habarticích na Liberecku. V kraji je také povinná zimní výbava na 11 úsecích, hlavně v Krkonoších a Jizerských horách.

Liberecký kraj je z velké části horskou a podhorskou oblastí, která je na zimní údržbu náročná. Rok od roku se proto víc používá sůl. "Stejně jako v předchozích letech i letos došlo k rozšíření chemického posypu na úkor zdrsňovacího. Konkrétně se toto opatření týká silnic III. třídy v okolí obce Šimonovice," uvedl ředitel krajské firmy Silnice LK Petr Šén, která má zimní údržbu na starost. Sjízdnost budou krajští silničáři zajišťovat na 2077 kilometrech. Ve skladech mají připraveno 12.000 tun soli, 26.800 tun inertního posypu a 155.000 litrů solanky. V průměru stojí údržba krajských silnic za zimu kolem 130 milionů korun.

Na zimu jsou nachystané i liberecké technické služby (TSML), které zajišťují sjízdnost v krajském městě. "V letošním roce máme připraveno 69 kusů naší mechanizace a 32 kusů externí techniky, kterou převážně využíváme na údržbu vozovek III. kategorie, začišťování křižovatek a údržbu parkovišť. Máme zásobu 5000 tun posypové soli, 12 metrů krychlových ekogritu a 600 tun drtě," uvedl vedoucím zimní údržby TSML Petr Malaník. Technické služby budou v Liberci udržovat 407 kilometrů silnic, 165 kilometrů chodníků, skoro 400 zastávek MHD, přes 300 přechodů pro chodce, parkoviště a veřejná prostranství.

Autor: ČTK

29.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar a Václav Klaus
32 7

Klaus a Mečiar: Rozpad Československa byl nevyhnutelný

Ilustrační foto

Vědci ze Soulu vyvinuli preparát proti vypadávání vlasů

Prezidentští kandidáti: Společná evropská armáda není reálná

Společná evropská armáda není reálný projekt a nemohla by fungovat. Shodla se na tom dnes pětice prezidentských kandidátů, kteří debatovali v pražském kině Světozor v rámci projektu studentských prezidentských voleb, které pořádá společnost Člověk v tísni.

Vánoce v cizině. Pelta tvrdí: Nový předseda bude zvolen

Za normální situace by jezdil po republice. Od Aše až po Havířov by sháněl podporu. Sliboval, přemlouval, lobboval. Jenže nemůže. Ať už dnešní volební valná hromada fotbalové asociace dopadne jakkoliv, Miroslav Pelta zůstane stranou. „Nekandiduji na žádnou funkci,“ poznamenal Pelta v exkluzivním rozhovoru pro Deník.

Konec bezvládí. Český fotbal si zvolí nového šéfa

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Malá hádanka na úvod: dokážete si tipnout, kolik peněz za jeden rok spolyká český fotbal? Teď malá chvilka na vaše odhady. A dost… Správná odpověď zní: skoro celou miliardu korun.

Brňané mají školu smyku za rohem. Na novém polygonu řidiče rozhodí tržná deska

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Námraza na silnici překvapila před dvěma lety řidiče z Brněnska Václava Hájka. „Dostal jsem smyk a skončil v příkopu. Byl to jeden z důvodů proč jsem si zaplatil školu smyku v Jihlavě,“ poznamenal. Od pondělí už jihomoravští řidiči na polygon nepojedou daleko. Představitelé firmy Polygon Brno otevřeli nový areál u Masarykova okruhu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT