"Splnili jsme všechny evropské technické normy a podmínky maďarského drážního úřadu pro schválení vozu do provozu. Vyrobili a schválili jsme tramvaj za 22 měsíců od podpisu kontraktu. Splnili jsme všechny smluvní podmínky s několikatýdenním předstihem," dodal.

Klimatizovaná tramvaj více než 300 cestujících je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. Jde o zatím nejširší vůz vyrobený ve Škodovce. "Navíc nabízí zajímavý moderní design s ekologickým motivem zelených květin na bílém podkladu, který si vybrali sami obyvatelé Miškovce," uvedl Majer.

Oba dva prototypy postavil výrobce už loni a v prosinci získal typové povolení drážního úřadu a povolení k provozu. Škoda Transportation porazila v tendru italského výrobce AnsaldoBreda, španělský CAF, rumunský Astra Vagoane a polský Solaris. "Maďarsko patří k našim klíčovým trhům. Od roku 2007 jsme tam dodali elektrovýzbroj pro metro v Budapešti, trolejbusy pro Debrecín, Budapešť a Szeged. Celková hodnota uzavřených kontraktů dosahuje 3,5 miliardy korun," dodal Majer.

Podle kontraktů musí letos Škoda Transportation vyrobit rekordních 115 tramvají, loni jich dodala 34.