Celkem loni bylo v Německu přihlášeno do provozu 8522 elektromobilů, což znamená nárůst o 40 procent proti roku 2013. Vozů s hybridním motorem bylo přihlášeno 27.435, o čtyři procenta víc než v roce 2013. KBA ale upozorňuje, že vozidla poháněná elektřinou představují jen jedno procento z více než tří milionů veškerých aut loni přihlášených do provozu.

Německá vláda rozvoj elektromobilů podporuje. Majitelé vozů na elektrický pohon neplatí daň z vlastnictví motorového vozidla a nebudou muset platit ani dálniční známky, které budou zavedeny v roce 2016. Podle připravovaného zákona, který by měl letos vstoupit v platnost, také budou moct elektromobily využívat vyhrazené pruhy pro autobusy.

I přes tento způsob podpory je nepravděpodobné, že by se podařilo splnit cíl strategie, kterou kabinet kancléřky Angely Merkelové představil v roce 2008 a podle níž by za pět let mělo jezdit po německých silnicích na milion elektrických a hybridních aut. Loni v dubnu dosáhl počet provozovaných elektromobilů a hybridních aut v Německu 100.000. Zástupci Národní platformy pro elektromobilitu upozorňují, že pokud bude zachován současný trend, nepřekročí v roce 2020 počet vozidel poháněných elektřinou půl milionu.

Průzkumy ukazují, že většina Němců koupi vozu s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem vůbec nezvažuje. Zájem o tato auta navíc meziročně klesl - zatímco loni si umělo koupi elektrického auta v příštích pěti letech představit asi 45 procent řidičů, nyní je to jen jedna třetina. Nejsou přitom žádné výrazné rozdíly mezi mladšími a staršími řidiči.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut, vadí jim ale i malá dojezdová vzdálenost a nedostatečná síť dobíjecích stanic. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít baterie do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.