Zaměstnanci reportérům sdělili, že do odpadu jde zboží všeho druhu včetně ledniček, praček, myček nádobí, mobilních telefonů, tabletů, matrací a nábytku. Televize má prý od zaměstnanců dispozici i fotografie výrobků.

Těm se totiž nelíbí, že společnost se zbavuje nejen nepoužitelného zboží, ale také výrobků v perfektním stavu a někdy i zcela nových. Podle nich se denně ničí zboží v hodnotě desítek tisíc eur. Agentura AP zjistila, že jeho hodnota se denně pohybuje kolem 23 tisíc eur (v přepočtu tedy 590 tisíc korun).

Sám Amazon ničení zboží nezpochybňuje, ale uvádí, že společnost se snaží nalézt řešení toho, aby „likvidovala co nejméně produktů.“ "Pokud výrobky nelze prodat, přeprodat nebo darovat, spolupracujeme s velkoobchodem, který může dále použít,“ uvedla firma. V loňském roce skupina uskutečnila prodej 15 miliard dolarů v této zemi.

Náměstek německého ministerstva životního prostředí Jochen Flasbarth toto zjištění označil za obrovský skandál a od Amazonu požaduje vysvětlení. "Je to obrovský skandál, protože spotřebováváme tyto zdroje navzdory všem problémům na světě. Takový přístup do této doby nezapadá,“ řekl. Je zároveň přesvědčen, že mnoho spotřebitelů toto chování šokuje a nebudou jej v budoucnu podporovat.

Podle bývalého ministra životního prostředí Klause Töpfera je taková praxe velmi nezodpovědná. „Když jsem o tom slyšel, nevěřil jsem, že to může být pravda. Jedná se o výrobky, které vznikají ze vzácných zdrojů a jsou jen tak odhozeny. Obzvláště dnes, když hovoříme o tom, že si nemůžeme již dovolit plýtvání a předměty na jedno použití," uvedl.

Ekologická organizace Greenpeace chce, aby byly z takového jednání vyvozeny důsledky. „Potřebujeme, aby byl uzákoněn zákaz vytváření takového odpadu a vyhazování nových nepoužitých věcí,“ říká Kirsten Brodde. expertka organizace. Podle ní jde o velký ekologický problém.

„Amazon je on-line obchodem a tam je samozřejmě vše podřízeno tomu, aby si lidé mohli pohodlně objednat výrobky přímo domů. Je jim také přislíbeno, že pokud jim nebude objednané zboží vyhovovat, můžou je poslat bezplatně zpět. To však zjevně míří přímo do odpadu. Jednoduše z toho důvodu, že je dražší je znovu zabalit nebo zkrátka už není v prvotřídním stavu,“ dodala s tím, že jde o obrovské plýtvání.

Amazon je v Německu největší internetový prodejce. Externím dealerům, kteří využívají jeho logistické služby, nabízí likvidaci neprodaných skladových zásob a tato služba je hojně využívána.