Výroba modelu Kona Electric začala ve slezském závodě na jaře. Automobilka díky tomu výrazně zkrátila dodací lhůty nových elektromobilů. Michník uvedl, že zatímco byla na jaře kvůli koronavirové pandemii omezena výroba ostatních modelů, produkce Kony běžela naplno.

"Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie," uvedl Michník. Závod dosud vyrobil téměř 24 tisíc těchto vozů.

Nošovická automobilka vyrábí výkonnější ze dvou verzí Kony Electric. "Disponuje elektromotorem o výkonu 150 kilowattů a sadou baterií o kapacitě 64 kilowatthodin, což umožňuje dlouhý dojezd 484 kilometrů," uvedl Michník.

Vůz je o 25 milimetrů delší než předchozí verze. Má nová světla LED a výraznější světlomety protažené až do bočních stěn. Model má modernizovaný systém Bluelink, který umožňuje ovládat vůz pomocí telefonu nebo hlasových povelů. Mezi vylepšené funkce bezpečnostní výbavy patří systémy pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání a pro odvrácení kolize s vozy v mrtvém úhlu.

Další novinky 

"Nošovická automobilka pokračuje v přípravách na další modelové novinky. V blízké době začne z linek sjíždět inovovaný ostrý vůz Hyundai i30 N," uvedl Michník. Před třemi týdny závod zahájil sériovou výrobu nové generace modelu Tucson, který tvoří zhruba 70 procent jeho produkce.

Automobilka Hyundai v říjnu oznámila, že kvůli riziku vznícení baterie svolá ke kontrole téměř 77.000 aut Kona. Aut vyrobených v Česku se to ale netýká, nošovický závod má jiného výrobce baterií.

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně, loni jich vyrobila 309 500. Vyrábí modely Tucson, i30 v několika variantách, sportovní i30 N a Kona Electric. V loňském roce automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun, o 170 milionů vyšší než v roce 2018, a tržby 123,14 miliardy korun, meziročně o 6,1 miliardy nižší. Továrna má přibližně 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.