V posledních letech už pomalu přestávala platit známá pravda, že Nymburk byl vždy městem železničářů. Je významným železničním uzlem a v minulosti se pyšnil i značným podílem při výrobě a opravách vagónů. Skomírající tradice se nyní do města možná znovu začíná vracet ve větší míře. Firma Legios Loco, která sídlí v areálu kdysi slavné značky ŽOS, ohlásila spuštění dvou nových linek, které mají vyrábět několik druhů vagónů. V souvislosti s novou výrobou shání také nové pracovní síly.
Firma Legios Loco před několika dny potvrdila přesun důležitých investic právě do Nymburka. „Jednou z klíčových nových investic je vybudování dvou výrobních linek v Nymburce, které zajistí zvýšení produkce výsypných vozů a rozšíří portfolia firmy o kontejnerové vozy,“ uvedl ředitel společnosti Petr Vlček.

První etapa investičního projektu, kterou je instalace nové výrobní linky na výrobu kontejnerových vozů, byla zahájena v září 2017 a úspěšně dokončena na konci března letošního roku. Od dubna 2018 byla zahájena výroba prvních vozů. Nově instalovaná výrobní linka bude mít kapacitu 450 kontejnerových vozů ročně a zaměstná 125 nových pracovníků. „Celkové náklady na tuto etapu dosáhnou 85 milionů korun,“ uvedli zástupci společnosti.
V polovině března zahájila společnost Legios Loco druhou etapu investičního projektu, a to instalaci technologické linky na výrobu výsypných vozů. Plánovaná kapacita dosáhne až 350 výsypných vozů ročně, přičemž výrobní linka zaměstná 85 pracovníků. Součástí nového provozu je instalace tryskacího boxu a moderní lakovny. „Tato etapa bude dokončena v září letošního roku, přičemž celkové náklady s ní spojené dosáhnou 75 milionů korun,“ doplnil zástupce firmy.
Firma podle slov ředitele Petra Vlčka firma rozhodně nechce jen přežívat. Ve výhledu do budoucna chce úspěšně konkurovat i zahraničním firmám. „Legios Loco úspěšně expanduje na zahraničních trzích a jestliže si chceme pozici udržet, je naprosto nezbytné investovat do modernizace vlastních výrobních linek. Tím budeme nejen rozvíjet produkci nových vozů na špičkové technologické úrovni, ale i uspokojovat ty nejnáročnější požadavky našich zákazníků,“ řekl Vlček.

Naposledy jsme o firmách, sídlících v areálu bývalé ŽOSky psali před čtyřmi lety. To se firma dostala do finančních problémů, byla dokonce vyšetřována policií. 21. března 2014 byl vyhlášen ve společnosti úpadek. Potvrdilo se tak, že společnost nebyla schopna plnit své závazky a byla v platební neschopnosti. Problémy společnosti se táhly od roku 2010, kdy začala firmu vyšetřovat policie kvůli podezření z daňových úniků. Železniční opravny a strojírny v Nymburce koupila firma Legios v roce 2011.
Nyní se tedy zdá, že situace se ubírá opačným směrem a firma opět nabírá na síle. Hledání zaměstnanců na nové linky a spuštění nové výroby by to měly potvrdit.
INVESTICE V LEGIOSU LOCO
1. etapa investic - instalace nové výrobní linky na výrobu kontejnerových vozů – září 2017 – březen 2018, 125 nových pracovníků, 85 milionů korun
2. etapa investic – instalaci technologické linky na výrobu výsypných vozů - březen 2018 - září 2018, 85 nových pracovníků, 75 milionů korun
