„Pondělí 9. prosince je den, během kterého se na internetu letos utratí nejvíce peněz. Podle našich dat začali zákazníci nakupovat už v polovině listopadu, největší nápor ale bude právě ve druhém týdnu v prosinci," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.

V Americe je toto pondělí označováno jako Green Monday. „Vánoce tvoří internetovým obchodům celou třetinu celoročních tržeb. Vánoční nákupy tradičně vyvrcholí na konci prvního prosincového týdne, protože si Češi zvykli nakupovat dárky na internetu s dostatečným předstihem," dodal ředitel Allegro Group Jan Jírovec.

Letošními vánočními hity jsou podle obchodníků dětské tablety a mobily. Výrazně méně lidí najde pod stromečkem proti minulým letům elektronické čtečky, navigace, televize či fotoaparáty. Elektronické hračky chce k Vánocům čím dál více dětí, současně klesá zájem o plyšové hračky. Populární je nadále Lego, boom zažívají hry jako Dostihy a sázky.

Na nejsilnější týden se připravuje také platební brána PayU. „V loňském roce dosáhl obrat v druhém prosincovém týdnu více než trojnásobek průměrného týdenního obratu a tak i letos očekáváme významný nárůst. Ten by mohl být ještě vyšší i vzhledem k vyhlášené intervenci," dodal ředitel PayU Gabriel Kalapoš.

Průměrná česká domácnost utratí již 40 procent svých vánočních výdajů na internetu

Obrat e-shopů před svátky letos podle odhadů stoupne meziročně o 13,5 procenta na 18,5 miliardy korun. Průměrná česká domácnost utratí již 40 procent svých vánočních výdajů na internetu. Více než třetinu elektroniky, kterou lidé nakoupí, objednají v některém z e-shopů. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Češi letos v internetových obchodech a na slevových serverech utratí podle odhadů 58 miliard korun, tedy meziročně o 15 procent meziročně více.