Kampaň za nekomerční dětství, organizace, která se snaží chránit děti před záporným vlivem marketingu, již v minulosti zaznamenala se svými stížnostmi úspěch. Stěžovala si například na pořady pro děti ze série Baby Einstein (Dítě Einstein), což vedlo k tomu, že zákazníci mohli po firmě, která je vyrábí, žádat odškodné. Nyní se vůbec poprvé zaměřila na mobilní aplikace pro děti a tvrdí, že v případě her jako Laugh & Learn (Směj se a uč se) od Fisher-Price či Baby Hear and Read (Dítě, poslouchej a čti) či Baby first puzzle (První dětské puzzle) od Open Solution jde o klamavou reklamu. A Federální obchodní komise, významný americký orgán sledující dodržování dobrých mravů v záležitostech obchodních, by to měla prošetřit.

„Všechno, co víme o výzkumu mozku a vývoji dítěte, nás odrazuje od používání obrazovek při vzdělávání dětí," říká Susan Linnová, ředitele Kampaně za nekomerční dětství. „Veškeré průzkumy ukazují, že děti se pomocí obrazovek jazyk nenaučí. Pro zdravý vývoj mozku jsou důležité zejména aktivní a kreativní hry, které s ním hraje další osoba tváří v tvář," dodává Linnová.

Jestliže tedy zmíněné společnosti uvádějí, že „naučí" děti nějaké nové dovednosti, jde podle Linnové o klamavou reklamu. Aplikace společnosti Fisher-Price například tvrdí, že naučí dítě znát části těla, abecedu či počítat do desíti. Firma Open Solution zase ve svých aplikacích nabízí „novou a inovativní formu vzdělávání" s tím, že si děti budou cvičit „logické a motorické dovednosti".

Společnost Open Solutions v reakci na stížnost uvedla, že souhlasí s tvrzením, že elektronika nemůže nahradit lidskou interakci. Nicméně zákazníci prý jejich aplikace chválí. „Neříkáme: dejte jim tu hru a ona naučí vaše děti úplně všechno. Předpokládáme, že si dítě hraje s rodiči, sestrou či chůvou. My jen vyvíjíme aplikace, které rodičům s dětmi pomáhají, zabaví je nebo jim pomohou poznávat nové věci, zvířata či zvuky," dodala společnost. Agentura AP se pokusila kontaktovat i druhou jmenovanou firmu, ta se ale zatím ke stížnosti nevyjádřila.