Poptávka po brigádách roste každý rok. S lepší ekonomikou vytvářejí i firmy nové pozice, zvyšují své prodeje a potřebují nabírat lidi. Vánoce jsou pro brigády hned po létě druhou sezónou. Volné pozice přitom už dávno necílí jen na studenty.

„Tlak na trhu je zjevný. Zatímco minulý rok firmy začaly náborové kampaně řešit až v listopadu, letos jsme první pomáhali uskutečnit již v průběhu září. Tuzemské firmy potřebují obsadit několik tisíc míst a aktuálně jich přibližně třetina na brigádníky ještě čeká,“ řekl jednatel agentury Promoteri.eu Vít Krčmář.

Nábory probíhají různými způsoby. Není výjimkou, že se využívá outdoorová forma, roadshow, ale zapojují se i stávající zaměstnanci, kteří za přivedené lidi dostanou finanční odměnu. Ve zvýšené míře jsou využívány agentury zaměřené na svozy lidí z různých míst republiky, ale poptávány jsou i ty specializované, jež ve svých databázích evidují obrovské množství brigádníků.

Nejvíce se brigádníci poptávají mezi internetovými obchody. E-commerce trh roste a letošní Vánoce pro něj budou rekordní. Asociace pro elektronickou komerci očekává, že obrat tentokrát dosáhne 115 miliard. Z celkového maloobchodního trhu si tak vezme více než deset procent.

Zvýšený zájem je však nejen v oblasti logistiky, ale i v rychloobrátkovém spotřebním zboží nebo potravinářské výrobě.

Ve velkých městech je brigádníkům nabízen nadstandardní plat, který převyšuje i 150 korun za hodinu. Ve výjimečných případech se pak blíží k hranici 200 korun. Naopak v létě se mzdy brigádníků pohybují nejčastěji mezi 90 a 130 korunami za hodinu. Na přetahování sezónních zaměstnanců tak vydělají jednoznačně sami uchazeči.