To je nyní úkolem Krajského úřadu Karlovarského kraje. V pátek to oznámila mluvčí kraje Andrea Bocková.

Předložená koncepce počítá s vybudováním hotelu, přilehlých komunikací a parkovišť, stavbou hangáru, provozních a manipulačních ploch a souvisejících komunikací na celkové ploše asi 79.800 metrů čtverečních. Areál má sloužit pro hangárování a opravy letadel, jejich technickou obsluhu a ubytování hotelových hostů. Je situován jihovýchodně od odbavovací budovy na katastru obcí Kolová a Olšová Vrata, uvedla Bocková.

Záměr firmy KV Technologies je jedním ze dvou projektů, jež obsahuje studie rozvoje a využitelnosti mezinárodního letiště, řekl ředitel letiště Václav Černý. Poznamenal, že letiště s KV Technologies spolupracuje, protože záměr využívá třeba společné inženýrské sítě. „Projekt, jehož realizaci odhaduji na 250 až 300 milionů korun, vítáme. Může zvýšit atraktivitu letiště a zaměřuje se na služby, jimiž se nezabýváme,“ uvedl Černý.

Nyní mohou na letišti stát jen dvě letadla

V roce 2010 vzrostl karlovarskému letišti počet odbavených pasažérů včetně tranzitních na 70.903, což byl meziroční nárůst o 3,7 procenta. Hrubý zisk byl asi 1,3 milionu korun. Nyní pokračuje na letišti rozšiřování odbavovací plochy pro letadla. Investice za 30 milionů umožní současné stání více čekajících letadel. Nová plocha poskytne místo pro čtyři letadla Airbus 320 nebo Boeing 737. Nyní mohou na letišti stát jen dvě letadla.

V současnosti se létá na pravidelných linkách z Karlových Varů výhradně do Ruska. Třikrát týdně stroje ČSA míří do Moskvy, kam dvakrát týdne létá rovněž Aeroflot. Dvakrát týdně se dále létá do Petrohradu (ČSA a Rossiya), dvakrát do Jekatěrinburgu (CCA a Ural Arlines). Nyní nově přibyl Rostov a ČSA začaly od 3. listopadu jednou týdně létat také do Samary. Linky do Kyjeva a Baku byly letos po několika letech zastaveny.