Nová trať vede od známého nádraží Union Station na východ k Oklahoma Avenue a tramvaje by cestu dlouhou 3,8 kilometru měly urazit za 20 minut. Kolejiště ale nebude ležet ve vyhrazeném pruhu, a tramvaje tak budou jezdit po silnici společně s auty a autobusy. I na to upozorňují četní kritici, podle nichž se kvůli tomu budou tramvaje ve špičce opožďovat. Deník The Washington Post na jednom z blogů rovněž uvedl, že diskutabilní je i trasa tramvaje, která kopíruje jednu z autobusových linek, nezajíždí však do centra, a proto nejspíš nebude tolik vytížená.
Město počítá s tím, že tramvaje by se v následujících letech měly rozšířit i na západ města až do Georgetownu. Celkově by radnice chtěla zprovoznit ve Washingtonu osm tramvajových linek o celkové délce 60 kilometrů. Už stavba první trati se ale potýkala s problémy. Původně měla být zprovozněna v roce 2009, tehdy také Inekon do USA dodal tři vozy v hodnotě deset milionů dolarů. Trať za 135 milionů dolarů byla ale dokončena teprve v roce 2013, kdy také proběhly první testovací jízdy. Před zahájením ostrého provozu pak uplynuly další dva roky.
Ve Washingtonu budou jezdit tramvaje typu Inekon 12-Trio, které v ČR jezdí i v Ostravě a v Olomouci. Stejné tramvaje dodal Inekon i pro další americká města Seattle a Portland, chystá se i na dodávku do Detroitu.
Naposledy v americkém hlavním městě tramvaje jezdily v roce 1962. Nyní se obyvatelé města přepravují vedle převládajících automobilů autobusy a metrem.