Během následujících přibližně 15 měsíců proběhne rekonstrukce stávajícího kolejiště a trolejového vedení, postaví se podchod pro cestující pod celým nádražím a nová ostrovní nástupiště. Ta budou bezbariérová, přístup pro invalidy či cestující s dětskými kočárky zajistí nové výtahy.

Rychlost při průjezdu Letohradem se v hlavních dopravních kolejích zvýší z dnešních 50 až 70 km/h na 80 km/h. Stanice získá nový kamerový a informační systém. Rekonstruovány budou také železniční přejezdy. Tři budou doplněny závorami, další dva ve směru na Žamberk budou zabezpečeny světelnými výstražníky.

Rozsáhlé dopady na provoz

„Vzhledem k tomu, že jde o zásadní přestavbu důležitého železničního uzlu, rozsáhlé budou i dopady výlukových prací na železniční provoz,“ uvedla SŽDC. Od 1. června začnou výluky jednotlivých staničních kolejí, které budou probíhat postupně od výpravní budovy směrem ke kunčické straně tak, jak bude probíhat výstavba podchodu. Od dubna do června příštího roku pak proběhnou nepřetržité výluky na obou kolejových rozvětveních ve stanici.

„Přínosem bude zkrácení jízdních dob a úspora provozních nákladů na infrastruktuře a řízení provozu. Současně bude zvýšena i bezpečnost železniční dopravy,“ uvedl šéf SŽDC Jiří Svoboda.

Ilustrační foto.
V Temelíně začala plánovaná odstávka prvního bloku. Potrvá dva měsíce