Zástupci techniky věří, že se do tří let změní pětaosmdesát milionů pracovních míst. Poroste zájem o práci s daty, digitalizaci a stále více činností zastoupí roboti. „Některé pracovní pozice, kde najdou uplatnění naši absolventi, ještě ani neexistují, ale základ jim jednotlivé studijní obory můžou dát už teď. V budoucnu získají při hledání práce oproti jiným studentům velkou výhodu,“ sdělila marketingová specialistka Vysokého učení technického Lenka Gumulec.
Náborová kampaň nese název VUT výhodou. Slibuje, že zájemce o studium připraví na změny zaměstnání. „Z průzkumů, které si necháváme zpracovávat, vychází, že čtyřiadevadesát procent uchazečů o bakalářské studium si myslí, že se v příštích deseti letech dočkáme výrazné proměny pracovního trhu. Dvaačtyřicet procent očekává, že většina budoucích klíčových profesí dnes ještě ani neexistuje," uvedla mluvčí školy Tereza Kadrnožková.
Autorem kampaně je režisér Michal Orsava. Při vytváření videa použil různé inovativní prvky. „Je tam umělý pokoj, kde jsme mohli volně přecházet z denní na noční atmosféru. Rozhraní portálu s nabídkou práce jsme znázornili skrze hologramy v prostoru. Ze samotného pokoje se stane webová stránka, která vás obklopí,“ vysvětlil autor. Kampaň je ke zhlédnutí na youtube či dalších sociálních sítích až do konce letošního března.
Podle Kateřiny Novákové z Brna umělá inteligence nedokáže nahradit lidský přístup, který je u některých profesí nezbytný. „Jako vystudovaná kondiční trenérka si dokážu představit, že mi robot pomůže sestavit cvičební či výživový plán. Přesně změří zdravotní kondici člověka a poskytne relevantní data. Na druhou stranu v otázkách zdravého životního stylu je často větší problém přesvědčit hlavu než tělo a myslím si, že s tím si ještě žádný robot nedokáže poradit,“ uvedla žena.
Do roku 2025 se promění 85 milionů pracovních míst
- vzniknou nové pozice jako manažer dronů, datový detektiv či vesmírný inženýr
- 94 % uchazečů o bakalářské studium na VUT si myslí, že se v příštích 10 letech dočkáme výrazné proměny trhu práce
- 42 % budoucích studentů věří, že většina profesí, které budou za 10 let klíčové, dnes ještě ani neexistují
- VUT výhodou je heslem letošní kampaně zaměřené na nábor uchazečů o studium
- autorem kampaně je režisér Michal Orsava se studiem Filmagix