Z databází taktéž vyplynulo, že víc než polovina firem, které mají virtuální sídlo, podniká ve službách, obchodu nebo oblasti nemovitostí.

Popularita je na vzestupu

„Popularita virtuálních sídel je na vzestupu, a to hlavně mezi podnikateli, kteří firmu založili v posledních letech. Podíl nově založených firem s adresou na virtuálním sídle se blíží třiceti procentům. Výjimečný byl rok 2013, kdy virtuální adresu zvolilo 32 procent z nově vzniklých firem. V loňském roce to bylo 28 procent,“ uvedla analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Úspora financí i prestiž

Proč si vůbec firmy zřizují virtuální kancelář? Jedním z hlavních důvodů je zcela jistě úspora financí, firmy ušetří velké peníze a navíc může získat reprezentativní adresu například v centru Prahy. To však nemusí být vždy výhra, obzvláště, kdy na stejné adrese sídlí doslova tisíce firem z celé republiky, což může ztížit některé obchodní styky. "Firma s virtuální adresou může představovat zvýšené riziko v rámci obchodního styku," dodává Štěpánová.

Rekordmanem mezi virtuálními sídly je pražská ulice Rybná, kde v čísle 24 nyní papírově podniká 4740 firem. Na seznam se můžete podívat v tabulce:

Tabulka