Obchody by podle návrhu měly zůstat zavřené na Nový rok, o Velikonočním pondělí, dále 8. května, 28. září, 28. října a o vánočních svátcích 25. a 26. prosince. O Štědrém dnu by obchody směly mít otevřeno pouze do 12:00.

V návrhu stanoviska stojí, že vláda sice chápe snahu předkladatelů o to, aby rodina byla ve svátek a na Štědrý den pohromadě, přesto poukazuje na některé sporné body. Například záměr vyjmout z navrhovaného režimu obchodu s prodejní plochou pod 200 m2 by podle názoru vlády mohl být chápán jako porušení rovného principu k podnikání. Podle vlády se důvodová zpráva také nijak nevypořádává se základním právem na podnikání a provozování jiné hospodářské činnosti. "Toto právo může být sice zákonem omezeno, vždy je však nutno takovéto omezení podrobněji zdůvodnit, což předložený návrh nečiní," stojí v návrhu stanoviska.

Podle návrhu vládního stanoviska také není jasné, proč se omezení prodejní doby nevztahuje i na ostatní svátky, například 17. listopad nebo 1. květen. Dalším sporným bodem podle vlády také je, že návrh nepočítá se snížením mzdy zaměstnanců dotčených obchodů, které by v důsledku schválení zákona údajně nastalo.

Senátní návrh počítá s tím, že omezení by se nevztahovalo také na čerpací stanice, lékárny, prodejny na letištích, vlakových a autobusových nádražích a na prodejny ve zdravotnických zařízeních. Platilo by ale pro zastavárny, sběrny odpadů a prodejny použitého zboží. Norma počítá s tím, že za porušení zákazu by obchodníkům hrozila peněžitá sankce do milionu korun při prvním deliktu, za opakované porušení až pět milionů korun. V současnosti prodejní dobu obchodů v Česku v době státních svátků žádný předpis nereguluje.