Železničáři plánují rekonstrukci od roku 2021 do 2023. V prosinci se poprvé sešli projektanti a zástupci dopravců. „Projektová fáze potrvá do konce prvního čtvrtletí 2020. Očekávané náklady jsou tři miliardy korun,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Jízda vlaků se prodlouží o několik desítek minut, dálkové vlaky se vrátí na trasu přes Havlíčkův Brod. Podle informací od dopravců bude třeba omezený provoz na jednokolejný od července do prosince 2021 mezi Adamovem a Blanskem. Od června do října 2022 vlaky přestanou jezdit úplně.

Zvýšení bezpečnosti provozu

Cíl stavby je odstranit propady traťové rychlosti nebo zvýšit bezpečnost provozu. „Chceme zajistit i bezbariérový přístup pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace,“ přiblížil Illiaš.

Opravy se dotknou třeba obyvatel Adamova na Blanensku. „Několik měsíců tady bude výluka, ale naše nádraží bude bezbariérové. Lidé mají nyní problémy s nastupováním do vlaků, hlavně starší,“ řekl adamovský starosta Roman Pilát.