Už teď je přitom jasné, že nepůjde o jednorázovou jízdu, jak se při červencovém odjezdu zdálo. Zájem o přepravu je totiž nečekaně velký a nejen směrem z Číny, ale i z Česka. „Aktuálně jsou na cestě tři vlaku z Yiwu s plánovaným návazným exportem,“ řekl Milan Šimek ze společnosti Metrans. V praxi to znamená, že po příjezdu do Prahy z Číny se vlak naloží novým zbožím na export do Číny a pojede zpět.

Lidé z oboru se na novou linku dívali zpočátku spíše pesimisticky, už teď jsou ale plánované další vlaky. Zda je zájem způsobený jen předvánočními přesuny zboží do Evropy, nebo má dlouhodobější základy, to ukáže teprve čas.

Vlak má celkem 42 kontejnerů na 21 vagónech. V kontejnerech bylo například značkové oblečení, stroje a strojní součásti, elektronika a vánoční dekorace. Cesta z Číny vedla stejnou trasou, jako tam, přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko do Česka.