„I když jsme při přípravě jízdního řádu plánovanou výlukovou činnost Správy železniční dopravní cesty zohlednili, někdy stačí drobná nepředvídaná mimořádnost a zpoždění už se nedá zabránit,“ vysvětluje Miroslav Jasenčák, ředitel Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy ČD.

Zpoždění způsobují v téměř 40 procentech stavební práce a traťové závady. Vlaky se zpožďovaly také kvůli nehodám, sebevražedným pokusům, počasí a závadám na lokomotivách nebo vozech.

Během prvního prázdninového měsíce došlo k 20 střetům na přejezdech a v 18 případech skočil člověk pod vlak. V těchto případech se zastaví provoz vlaků i na několik hodin, aby na místě mohli pracovat záchranáři a vyšetřovatelé.

„V červenci také ovlivňovaly plnění jízdního řádu dlouhodobé výluky v důsledku největších investic na tratích a ve stanicích. Šlo například o pokračující modernizaci břeclavského uzlu, výluky v Brně Horních Heršpicích , v Kolíně a v úseku Kolín – Velim nebo na III. koridoru mezi Plzní a Chebem. Na Moravě šlo například o úsek Zábřeh na Moravě ­– Olomouc,“ dodává Jasenčák.

Z celkového počtu 210 807 vlaků osobní dopravy vypravených v červenci jich včas jelo 189 316, tedy přesně 89,8 %.

Silvie Třeslínová