Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyvážet produkci po vodě by se velkým firmám zamlouvalo

Ostrava - Společnost Evraz Vítkovice Steel zvíce než devadesáti procent využívá pro dopravu svých výrobků železnici. „Má své nesporné výhody, ale potýkáme se často snedostatkem vhodných vozů pro naše účely. To pak doháníme zvýšeným úsilím našich lidí vorganizaci logistiky přepravy.

26.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/Alexander Natruskin

Ipřes tyto problémy je pro nás železnice stále stěžejní formou dopravy. Zpohledu ceny iekologie je vporovnání se silniční dopravou výhodnější, ale určitě se nemůže vmnoha ohledech vyrovnat dopravě po vodě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy VladimírBail.

Zpohledu ceny iekologie je podle něj vodní přeprava iproti silniční ve výhodě. „Velká část naší konkurence má výrobní závody vmístech, ke kterým dosahují splavitelné vodní toky nebo přímo moře. Celý logistický řetězec je pak velmi efektivní a přináší konkurenci nesporné výhody. Pokud by se podařilo splavnit řeku Odru při současném zachování výhod ulodní dopravy, určitě bychom neřekli takové možnosti ne. Využití tohoto způsobu dopravu pro naše účely by bylo přínosem,“ odpověděl na dotaz generální ředitel Evraz VítkoviceSteel.

Také ve společnosti Vítkovice Holding by možnost využívat kpřepravě výrobků lodní cestu přivítali. „Hlavně upřepravy obřích součástek se často setkáváme se složitým plánováním tras. Dost časté jsou obtíže například uprůjezdu měst, kde jsou trolejbusová nebo tramvajová vedení. Naše velké náklady pod nimi často neprojedou,“ uvedla mediální zástupkyně Eva Kijonková. Podle generálního ředitele strojírenské firmy holdingu, Vítkovice Heavy Machinery Milana Beňka, by firma splavnění Odry určitě podporovala.

Vminulých letech se okanálu mluvilo ivsouvislosti splánem na zprovoznění nadnárodní průmyslové zóny vnedalekých polských Gorzycích. Hovořilo se orealizaci oderské vodní cesty vúseku Ostrava-Kozle. Kanál Dunaj-Odra-Labe by spojoval uvedené řeky pro lodní dopravu. Už před šesti sty lety sním přišel český panovník KarelIV.

Vláda však stavební uzávěry na projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe.pravděpodobně zruší. Oprodloužení stavebních uzávěr například žádalo ministerstvo dopravy. Vláda mu ale nevyhověla, a naopak zrušila meziresortní komisi, která oprodloužení stavebních uzávěr rovněž usilovala. Topolánek pověřil šest ministrů, aby do dvou měsíců rozhodli, jak dál postupovat. Břetislav Lapisz,lap

Autor: Břetislav Lapisz

26.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Erdogan na zasedání Organizace islámské spolupráce
3

Erdogan vyzval svět, aby uznal Jeruzalém za hlavní město Státu Palestina

Bombardování v Jemenu
5

Při leteckých útocích na základnu rebelů v Jemenu zahynulo 30 lidí

Přerozdělování imigrantů? Babiš je proti trvalým kvótám: Návrh je nepřijatelný

Premiér Andrej Babiš (ANO) odmítl trvalý přerozdělovací mechanismus imigrantů mezi členskými zeměmi Evropské unie, jak je v navrhované reformě evropského azylového systému. Při dnešním jednání sněmovního evropského výboru o pozicích Česka pro nadcházející jednání Evropské rady v Bruselu varoval v této souvislosti před novým pnutím v unii a případnými odchody dalších členských zemí z bloku.

Oblíbená akce je tu. Česko si už dnes zazpívá po celé republice koledy

Zpříjemněte si s Deníkem čekání na Ježíška zpíváním. Po celé republice už dnes od 18 hodin zazní koledy Nesem vám noviny, Narodil se Kristus Pán či Půjdem spolu do Betléma. Celý večer pak zakončíte vánoční písničkou Vánoce, Vánoce přicházejí.

V části Česka hrozí ledovka, severovýchod zasáhne opět silný vítr

V části Česka hrozí v noci a ve čtvrtek ráno tvorba ledovky. V Moravskoslezském kraji a v Olomouckém kraji na Jesenicku, Šumpersku a Přerovsku pak v noci opět zesílí vítr, slábnout by měl v poledne. Aktuální výstrahu s nízkým stupněm nebezpečí dnes vydal Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).

DOTYK.CZ

Po stopách zvířecích emocí. Rozumíme jim vůbec?

Zvířata jsou nám daleko bližší, než jsme ochotní si připustit. Prožívají si svá malá i velká citová dobrodružství. Nejsou jim cizí radost, smutek, strach ani láska. Fakt, že kohout umí svým slepicím lhát, že zvířata dokáží jednat nezištně a že veverky jsou vychytralé zlodějky, by ještě před několika lety lidé považovali za fantazírování. Zkušený německý lesník Peter Wohlleben, milovník přírody, se vydává po stopách zvířecích emocí, jež utvářejí jejich pestrý svět.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT