Mobilní operátor Vodafone se musí omluvit konkurenční firmě T-Mobile za umístění parohů na její reklamní nosiče v prosinci 2006. Rozhodl o tom pražský vrchní soud, informoval dnes ČTK T-Mobile. Podobnou omluvu vysoudila i Telefónica O2.
Podle soudu nekalá soutěž
Vodafone v rámci své kampaně s „falešnými soby“ umístil na billboardy, telefonní budky a další reklamní plochy využívané Telefónikou a T-Mobilem sobí parohy. Soud označil toto jednání za nekalou soutěž. Podle mluvčí Vodafonu Alžběty Weinfurtové firma rozsudek respektuje a má v plánu jej v plném rozsahu splnit a uloženou omluvu otisknout.
Vodafone musí podle rozhodnutí soudu do 9. srpna ve třech po sobě jdoucích vydáních celostátních deníků Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a Blesk uveřejnit omluvu vždy v rozsahu minimálně půl strany.
„Smysl pro humor je velmi pěkná vlastnost, zesměšňování druhých však v konkurenčním boji nemá místo. Je dobře, že většina zadavatelů reklam umí rozlišit hranici mezi nimi,“ uvedl ředitel právního odboru T-Mobilu Miroslav Uřičař.