Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen i Škoda popírají přesun výroby do Německa

Německá agentura Reuters přinesla v poslední době informaci o tom, že německý koncern Volkswagen chce přesunout část produkce Škody Auto mimo Českou republiku. A že by škodovka měla platit vyšší podílové náklady za sdílené technologie. To ovšem popírá jak Škoda Auto, tak mluvčí Volkswagenu.

11.10.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Škoda Auto

Zprávou o možném přesunu následníka modelu Superb do Německa se okamžitě začaly zabývat odbory OS KOVO. Jejich předseda Jaroslav Povšík vyjádřil znepokojení a nesouhlas se záměry Volkswagenu. „Pokud se situace nezmění, odbory jsou prostřednictvím svých členů i ostatních zaměstnanců automobilky Škoda připraveny nepodporovat flexibilitu práce a další potřeby růstu společnosti,“ prohlásil tehdy Povšík.

Mluvčí německého koncernu potvrdil, že koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá. Zároveň připomněl, že vytížení pracovníků a výrobních kapacit je podchyceno v rámci celého koncernu.

Podobný tón zvolil v minulém týdnu ve svém dopisu zaměstnancům i předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. „Že je naše strategie správná, dokládá nynější vysoká poptávka po našich vozech. Pracujeme na hranici naší kapacity a naše výrobní závody jsou plně vytížené,“ vysvětlil Maier s tím, že poptávka je tak vysoká, že je nutno prověřit i možnosti dalšího rozšíření kapacit.

Podle Maiera však jde v této záležitosti výlučně o pokrytí špiček ve výrobě. „Naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Jinými slovy: Česká republika je a dále zůstane domovem společnosti Škoda Auto,“ ujistil Maier.

#clanek|3365560#

Aktuální dění kolem mladoboleslavské automobilky nedává spát ani politikům. Na začátku týdne se sešel předseda poslanecké sněmovny Jan Hamáček s předsedou škodováckých odborů Jaroslavem Povšíkem. Tématem jejich rozhovoru byla právě možná hrozba přesunu části výroby automobilky do Německa a budoucí rozvoj Škody Auto v rámci koncernu.

„Situací se musí neprodleně zabývat česká vláda. Musíme dát jasně najevo, že úvahy o odsunu části výroby do zahraničí jsou pro nás nepřijatelné. Naopak chceme, aby k nám byly lokalizovány nové produkty, zejména s ohledem na rozvoj elektromobility,“ uvedl Hamáček.

Není tajemstvím, že v rámci Volkswagenu probíhají zásadní jednání o strategii a umístění nových produktů z oblasti elektromobility, která stále více ovlivňuje budoucí podobu automobilového průmyslu.

V tiskovém prohlášení vydaném po schůzce se uvádí, že Škoda Auto nepředpokládá, že by žádala o investiční pobídku. Chce však, aby stát zajistil slušné podmínky pro podnikání, zejména dobrou dopravní infrastrukturu v majetku státu nebo kraje. Vláda má totiž v nejbližší době projednávat usnesení, na jehož základě by v příštích pěti letech mělo do veřejné infrastruktury na Mladoboleslavsku a Vrchlabsku zamířit téměř 1,7 miliardy korun ze státního rozpočtu.

Automobilka Škoda Auto v loňském roce zvýšila čistý zisk o 34 procent na 25,7 miliardy korun, tržby jí vzrostly na rekordních 370 miliard korun a počet aut dodaných zákazníkům se zvýšil o 6,7 procenta na 1,127 milionu vozidel. Větší ziskovou marži má v koncernu Volkswagen jen výrobce luxusních sportovních vozů, a to značka Porsche. Vedle závodů v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách se škodovky vyrábí také v Číně, Rusku, Indii, na Slovensku, v Kazachstánu a na Ukrajině.

DANIEL PORAZIL

Autor: Redakce

Místo události:
11.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. Markéta Pekarová Adamová. 21.10.2017
25

Ze sněmovních stran utratí nejvíc peněz za jeden hlas TOP 09

Carles Puigdemont na demonstraci katalánských separatistů
6

Jako za diktátora, stěžuje si katalánský premiér. Plán Madridu prý nepřijme

Bartoš jako Steve Jobs? Piráti „uloupili“ voliče a slavili

Jak by to vypadalo v pirátské domácnosti, pokud by se do sněmovny dostal nejen předseda Ivan Bartoš, ale i manželka Lydie coby desítka pražské kandidátky? „Mazali bychom si na střídačku svačiny,“ žertoval.

SLEDUJEME ON-LINE

Sečteno. ANO vítězem voleb. Do sněmovny pronikli i Piráti a STAN. Druhá je ODS

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ Ve Sněmovně bude nejvíc stran v historii - devět. Poslance získali ANO 2011, ODS, SPD Tomia Okamury, Piráti, KSČM, ČSSD, lidovci, Starostové a TOP 09. Novináři Deníku byli ve všech volebních štábech, vyjma SPD, kam jim nebyla udělena akreditace.

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Povolební vyjednávání povedou za ANO předseda hnutí Andrej Babiš, místopředsedové Jaroslav Faltýnek, Petr Vokřál a Richard Brabec a člen předsednictva Radek Vondráček. Po jednání předsednictva to novinářům řekl Babiš. Dodal, že první schůzky se uskuteční v neděli a v pondělí. Již dříve Babiš prohlásil, že ANO je připravené jednat se všemi stranami, které se dostaly do Sněmovny. O tom, s kým by chtěl uzavřít koalici, se jednoznačně nevyjádřil.

Lídři stran se vyslovili pro poměrné dělení funkcí ve Sněmovně

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek doufá, že v nové Sněmovně bude zachováno poměrné zastoupení stran ve vedení komory. Podle šéfa lidovců Pavla Bělobrádka by však bylo kontraproduktivní, kdyby bylo více než pět místopředsedů. Místopředseda vítězného hnutí ANO Jaroslav Faltýnek s konsenzuálním rozdělením funkcí souhlasí, avšak připustil, že dohoda bude kvůli vysokému počtu zastoupených subjektů složitá. Politici to řekli v povolební debatě České televize.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení