"Svolávání začne na počátku roku 2016. KBA bude sledovat začátek akce a její pokrok," řekl dnes Dobrindt novinářům. Dodal, že na konkrétní informace k časovému harmonogramu je ještě brzy, protože se musí vyjasnit ještě technické detaily oprav. Majitelé dotčených vozů by měli být o všem informováni v dopisech.

České ministerstvo dopravy počká, jak dopadne homologace vozidel Škoda v Británii. „Nebudeme přijímat nějaká unáhlená rozhodnutí ohledně povinnosti nebo dobrovolnosti svolávací akce. Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemohou. Nicméně jsme nyní v kontaktu s německými a britskými autoritami, se kterými řešíme další postup," dodal ministr dopravy Dan Ťok.

KBA rovněž navrhuje, aby software v dieselových vozech Volkswagenu, který umožňuje falšovat výsledky emisních měření, byl považován za protiprávní.

Německo původně uvádělo, že skandál se týká 2,8 milionu vozů. Podle nejnovějších informací však již 400.000 těchto vozů na silnicích v Německu nejezdí, napsaly agentury DPA a Reuters.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.