„Západoevropské automobilové trhy se nacházejí ve volném pádu. Takovéto omezování (výroby) je naprosto nevyhnutelné," uvedl šéf výzkumné organizace Centre of Automotive Management Stefan Bratzel. „Žádná automobilka není vůči této krizi imunní," dodal.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Vedoucí představitelé podniku koncem minulého měsíce upozornili, že podmínky v automobilovém sektoru se výrazně ztížily kvůli klesající poptávce. Potvrdili však, že firma se hodlá nejpozději do roku 2018 stát jedničkou na světovém automobilovém trhu.

Omezování produkce kvůli slabé poptávce chystá rovněž německá automobilka Opel, která je součástí americké skupiny General Motors. Opel hodlá od začátku příštího roku zrušit noční směny v továrně v Eisenachu, neplánuje však snížit počet zaměstnanců závodu, napsala agentura DPA.

Automobilka Opel se v uplynulých letech dostala do existenčních problémů a skupina GM určitou dobu chystala její prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel vlastními silami restrukturalizovat. Opel již v rámci restrukturalizace uzavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8000 pracovních mís­t.

Prodej nových osobních aut v Německu klesl o 11 procent

Prodej nových osobních aut v Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, v září meziročně klesl o 11 procent. Ve Francii se prodej snížil o 18 procent a v sousedním Španělsku se propadl dokonce o téměř 37 procent.

Poradenská společnost LMC Automotive v srpnu předpověděla, že celosvětový prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v letošním roce stoupne o pět procent na rekordních 79,4 milionu vozů. V Evropě však LMC očekává pokles prodeje o pět procent na 18,2 milionu vozů.

Evropský trh tlačí dolů hospodářská recese a obavy ohledně budoucnosti eurozóny. V příštím roce by měl prodej v Evropě podle LMC stoupnout o dvě procenta, pokud eurozóna současnou krizi překoná. V případě rozpadu eurozóny by se však mohl propadnout o dva miliony vozů.