Model up!, který je spolu s vozy Škoda Citigo a Seat Mii postaven na stejné platformě, automobilka vystavila na ženevském autosalonu. Podle dřívějších informací by se v příštím roce měl modernizované verze dočkat i model Citigo.

Slovenská továrna Volkswagenu je největším závodem z celkem tří automobilek, které montují vozidla na Slovensku. Loni z montážních linek závodu sjelo více než 397.000 aut, asi o 1 % více než v předchozím roce. Více než polovinou se na produkci podílely sportovně-užitková vozidla Volkswagen Touareg, Audi Q7, do výrobního portfolia závodu patří také části vozu Porsche Cayenne.

"Příští rok přijde nová generace Touaregu, který je naší vlajkovou lodí," řekl člen dozorčí rady slovenského závodu Volkswagenu Thomas Ulbrich.

Volkswagen působí na Slovensku od roku 1991

V roce 1991 Volkswagen podepsal smlouvu o vytvoření společného podniku se státní firmou Bratislavské automobilové závody, nad kterým německá automobilka později získala úplnou kontrolu. Za 25 let společnost investovala na Slovensku 3,4 miliardy eur (92 miliard Kč). Loni například začala stavět v Bratislavě novou montážní halu, kde spustí výrobu modelu Porsche Cayenne.

Volkswagen má na Slovensku továrnu také v Martině, Košicích a ve Stupavě. V Martině na severu země se zaměřuje na produkci komponentů, v Košicích připravuje vozy na export pro ruský trh a ve Stupavě nedaleko Bratislavy vyrábí zařízení pro výrobní linky.

Automobilka zaměstnává na Slovensku asi 10.800 pracovníků, v této pětimilionové zemi se tak řadí k největším zaměstnavatelům.

Kromě Volkswagenu montují auta na Slovensku také závody jihokorejské automobilky Kia Motors a francouzského koncernu PSA. Celková produkce automobilů na Slovensku loni dosáhla nového rekordu téměř 1,04 milionu vozidel, země si tak udržela pozici největšího výrobce aut v přepočtu na obyvatele.