Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Všichni mlčí! Za zavřenými dveřmi se jedná i o flexikontech

Mladá Boleslav - V automobilce vrcholí kolektivní jednání. Část zaměstnanců se chce za pomalejší pracovní tempo vzdát zvýšení mezd.

2.3.2015
SDÍLEJ:

Zaměstnanci Škody Auto. Ilustrační foto.Foto: Deník/Pavel Svačina

Informační embargo. Tak by se dal bez nadsázky popsat stav, který nyní vedení společnosti Škoda Auto a odborů udržuje vůči veřejnosti. Kolektivní jednání je stále napjatější a všichni hovoří stejně počkejte si ještě pár týdnů. Aktuálně jsou podle našich informací tématem jednání mzdy nebo takzvaná flexikonta.

„Výroba je zcela nemilosrdná a lidé jsou velmi opotřebovaní, proto budou Odbory KOVO tlačit na úpravu pravidel flexikonta," uvedl pro časopis Škodovácký odborář předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

V automobilce se flexikonta využívají od roku 2010. Týkají se především zaměstnanců, kteří jsou přímo ve výrobě nebo jsou na výrobu úzce navázáni. Ve výsledku tak jde o necelou polovinu škodováků. Ty může automobilka poslat v případě potřeby do práce i na šestou směnu v daném týdnu. Práci navíc jim pak musí vynahradit volnem nebo kompenzovat příplatkem. Hodiny navíc však nesmí překročit počet 120.

Mezi zaměstnanci se najdou i výjimky, kterým tento režim vyhovuje, protože jim dává šanci na to, že si vydělají peníze navíc. Většina by však dala přednost stálému pomalejšímu pracovnímu tempu.

Přinejmenším podle Škodováckého odboráře, který napsal: „Početné skupiny zaměstnanců, ať už dělníků nebo techniků, kteří prošli flexikonty, zcela rázně řekly jsme již tak unaveni vysokým tempem v taktu a šestou noční směnou, že se vzdáme na jeden rok růstu tarifu, když firma nebude požadovat flexikonta."

Potvrzuje to i zaměstnanec, kterého jsme náhodně oslovili: „V automobilce pracuju teprve krátce, proto o flexikontu vím pouze z doslechu. Pokud se ale jedná o oněch šest nočních nebo šest ranních za sebou, tak jsem rozhodně proti," hodnotí. Výsledek jednání bude pravděpodobně někde uprostřed. Nic zatím není jisté, lze ale spekulovat o tom, že odborářům se podaří prosadit snížení počtu hodin navíc, které automobilka může díky flexikontům požadovat, a zároveň domluvit dílčí růst mezd. V tuto chvíli ovšem nikdo takovou skutečnost nemůže potvrdit. Celé oddělení komunikace podniku i odboráři mlčí.

Nynější dohoda platí do konce března.

Autor: Martin Weiss

2.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT