Do soutěže, jejímž cílem je ukázat ty nejzajímavější řešení konkrétních problémů z praxe a také poskytnout firmám zpětnou vazbu na jejich práci, se letos přihlásily desítky prací velkých nadnárodních firem, rodinných podniků i inovativních projektů.

Vítězem Axa Assistance

Nejvyšší ocenění odborné poroty složené z marketingových specialistů pak získala společnost AXA Assistance za podrobnou analýzu svého affiliate programu (bývá nazýván také jako partnerský program nebo provizní systém). Jde o marketingový nástroj, který funguje na provázanosti stránek prodejce služeb nebo produktů se stránkami, které službu či výrobek doporučují. Systém je založený na propagaci produktu firmy prostřednictvím stránek affiliate partnerů, kteří za to dostávají podíl (provizi) z prodeje.

Analýza detailně ukázala reálný přínos jednotlivých partnerů tak, aby firma mohla následně celý tento program zásadně zefektivnit.

„Marketing se musí vymanit ze škatulky něčeho, co je pěkné mít, jen pokud se firmě daří a není hluboko do kapsy. Je třeba být efektivnější, měřit a automatizovat. Pouze tak může být marketing brán opravdu vážně a posunout se do pozice důležitého partnera pro byznysový růst,“ vysvětluje Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu. Mezi nejúspěšnější se tak letos zařadily právě práce s jasným byznysovým přínosem.

Trendu navzdory

Právě takovou prací byla i zásadní změna byznys modelu vydavatelství Vltava Labe Media. Porotci podle svých slov "ocenili jednotnou strategii, moderní metody, efektivnější plánování a kontrolování procesů."

Třetí místo pak získala společnost Enehano za "automatizaci a obchodních a marketingových aktivit." Rozdělila klienty podle jejich potřeb a nároků, což pak výrazně uspořilo čas a umožnilo obchodníkům zaměřit se na ty nejdůležitější obchodní příležitosti.

Proti proudu

Porotu oslovily také originální přístupy a řešení jdoucí proti proudu. Takovým případem byl i vítěz v kategorii Projekt, společnost Footshop. Ta se rozhodla upozornit na svůj obchod pomocí speciálního eventu – přemalování fasády hotelu Kyjev v Bratislavě.

V projektu šlo o propojení několika cílů společnosti – podporu umění skrze obchody, zvýšení mediálního zásahu na slovenském trhu a zvýšení návštěvnosti obchodu v Bratislavě. „Je osvěžující vidět ještě dnes někoho, kdo nedbá na poučky a dělá si všechno po svém. Navíc, když mu to tak skvěle funguje,“ uzavírá Poucha.

Více informací o soutěži a oceněných pracích najdete na www.mkti.cz/grand-prix-2018-zna-sve-viteze.

Přehled všech oceněných prací v jednotlivých kategoriích:

Vítězové Grand Prix 2018