Poprvé jsou prezentované výsledky pod hlavičkou skupiny VLM. Výsledky za loňský rok byly výrazně ovlivněny probíhající restrukturalizací skupiny po vstupu nového majoritního vlastníka.

I bez očištění o vliv jednorázových položek však dosáhla neupravená účetní konsolidovaná EBITDA (provozní zisk očištěný o úpravy hodnoty majetku) celé skupiny částky 165 milionů korun. Samotná společnost VLM dosáhla neupravené účetní EBITDA ve výši 107 milionů korun.

Michal Klíma
Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

„Významné změny v organizační a personální oblasti provedené v loňském roce se pozitivně promítly do velmi dobrého výsledku hospodaření skupiny v roce 2016,“ uvedl Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLM.

Podle něj se vydavatelství podařilo nastartovat novou úspěšnou etapu. „Rádi bychom dále posilovali pozici Vltava Labe Media jako významného hráče na českém mediálním trhu,“ dodal Michal Klíma.

V roce 2016 došlo k fúzi tří vydavatelství Vltava-Labe-Press, Astrosat Media a Tablet Media do společnosti Vltava Labe Media. Firma se následně přestěhovala do nových prostor v komplexu Waltrovka v pražských Jinonicích.

Časopis National Geographic (vydavatelství Vltava Labe Media)
Nejlepší Časopisy roku. Vydavatelství Vltava Labe Media sbíralo ocenění

Oproti předchozím létům se VLM povedlo navýšit celkový reklamní příjem o více než 8 procent u Deníků a o téměř dvacetinu u časopisů. Za celý uplynulý rok vydavatelství prodalo 67,5 miliónu výtisků novin a časopisů.

Čtenost Deníků v jednotlivých krajích
Tmavě modrá – regionální Deník je nejčtenějším zpravodajským deníkem v kraji
Světle modrá – regionální Deník je druhým nejčtenějším zpravodajským deníkem v kraji
Šedá – regionální Deník má nižší než druhou pozici v kraji
Čtenost Deníků v krajíchZdroj: Redakce

V první polovině roku společnost VLM založila digitální divizi a odkoupila 100% podíl v mediazastupitelství AdActive. Všech 71 Deníků ve stejné době prošlo obsahovými i grafickými změnami. Pražský deník začal být v ulicích Prahy nově distribuován pomocí plastových pytlů.

Deník oslovuje více než 2,1 milionu čtenářů. Jedno vydání Deníku pak čte 603 tisíc čtenářů.

Čtenost DeníkuZdroj: Redakce

Michal Klíma
Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo většinu v Regionální televizi CZ