Slovensko není jediné, které Česko trumflo v účtování hovorů. Po vteřinách se začalo účtovat už i v sousedním Polsku, a to díky mobilnímu operátorovi Orange. Očekává se, že se připojí i další konkurenti. Informoval o tom internetový server mojepoplatky.cz.

Jak Deník minulý týden uvedl, slovenští uživatelé mobilních telefonů mají daleko lepší podmínky než čeští. Tamní operátoři totiž standardně účtují hovorné po vteřinách, o čemž si mohou klienti operátorů v Česku nechat jen zdát. Všichni bez výjimky si totiž po zvednutí sluchátka naúčtují první celou minutu, a to i když ji lidé celou neprovolají.

„Podle průzkumů vytvořených na běžném segmentu zákazníků je až 68,8 procenta hovorů kratších než jedna minuta. Osmačtyřicet procent hovorů je pak kratších než půl minuty,“ říká šéfredaktor webu mojepoplatky.cz Miroslav Zeman.

Operátoři tvrdí, že Čechy vteřinová tarifikace nezajímá

Samotní operátoři se ale brání. Říkají, že vteřinová tarifikace příliš zákazníky nezajímá a že raději vítají jiné benefity. „Při tvorbě tarifů se mimo jiné řídíme výzkumy a vycházíme tak z přání zákazníků. Ti před vteřinovou tarifikací preferují nižší minutovou cenu a tarify, které jim jsou ušity na míru,“ uvedla například mluvčí českého T-Mobilu Jitka Pajurková.

Paradoxem je, že T-Mobile na Slovensku po vteřinách účtuje skoro deset let. A podobně je to i u dalších operátorů působících v Česku.
V ostatních státech střední Evropy ale stále, podobně jako v Česku, převládá účtování po minutách či třiceti vteřinách. Experti si to vysvětlují tím, že tamní trhy jsou už rozebrané, a operátory v tom případě nic nenutí dělat výraznější změny.

Tarify