Nové opatření se čtyřdenním pracovním cyklem bude v Branu platit od posledního březnového týdne až do konce dubna. Dotkne se stovek zaměstnanců, kteří jeden den v týdnu zůstanou doma kvůli překážce na straně zaměstnavatele.

Značky, jako jsou Volkswagen, Audi, Volvo nebo General Motors, čelí podle E15 nedostatečnému odbytu na čínském trhu, takže snižují množství objednávaných součástek.

„Momentálně se omezení týká největší výrobní divize SBU DS produkující dveřní systémy. Počítáme s omezením po celý duben. Pevně věříme, že jde pouze o krátkodobý, byť v tomto období nezvyklý výkyv,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 syn zakladatele firmy Pavla Juříčka Václav Juříček, který přebírá vedení tradičního podniku s miliardovými obraty. Dodal, že loni v dubnu vygenerovala dotčená divize 300 milionů korun tržeb, v dubnu má být obrat o čtyřicet procent nižší.

Ochlazování trhu je přitom evidentní nejen v automobilovém průmyslu. „Vidíme podobný vývoj i ve slévárně, která je zaměřena více na stavební průmysl a strojírenství. Bedlivě sledujeme a vyhodnocujeme plán výroby na následující týdny,“ dodal Juříček. Rozhodnutí o omezení pracovního režimu v této divizi zatím nepadlo. Již dříve Brano snížilo množství agenturních zaměstnanců ze stovek na desítky. Ukončilo také činnost v Rakovníku a jedná o prodeji areálu.

Přední český výrobce 

Brano je předním českým výrobcem automobilových dílů. Vyrábí například dveřní zámky, uzávěry motorové kapoty, tlumiče, části brzd či pedálové systémy. Firma patří do Juříčkovy Brano Group.

Turbulence na trzích, a hlavně v automobilovém průmyslu se promítly i do loňského hospodaření firmy. Hlavní entita Brano, a. s. utržila podle předběžných výsledků 4,7 miliardy.

„Konzervativní odhad přitom počítal, že budeme směřovat opět k šesti miliardám z předcovidového roku 2019,“ dodal Juříček. Hrubý zisk by měl převyšovat čtvrt miliardy. Celá skupina Brano, kam patří dceřiné firmy v Česku a byznys v Číně či v Rusku, měla za loňský rok utržit šest miliard a dosáhnout hrubého zisku EBITDA 580 milionů korun.