Od roku 2012 v Aeru přibylo 500 nových pracovních míst. Společnost se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalifikovaných uchazečů o specializované pozice. "Mezi technickohospodářskými profesemi Aeru nejvíce schází technologové, konstruktéři či specialisté kvality, z dělnických profesí pak Aero shání zejména nýtaře, letecké mechaniky či odborné lakýrníky," uvedla Vrublová.

Dlouhodobý nedostatek kvalifikovaných pracovníků na tato místa přitom podle mluvčí trápí firmy v celém leteckém průmyslu v ČR. V současné době přichází největší část zaměstnanců do leteckého průmyslu z jiných odvětví, průměrné náklady na zaškolení jednoho nového pracovníka se přitom pohybují kolem 100.000 korun, upozornila Vrublová.

Spolupráce se školami

Společnost v příštích letech plánuje růst, nedostatku kvalifikovaných zaměstnanců se proto snaží předcházet spoluprací se středními i vysokými školami. Třeba na Střední škole letecké a výpočetní techniky v Odoleně Vodě podporuje studenty formou stáží a nabízí také stipendia. Spolupracuje také s Českým vysokým učením technickým (ČVUT), jehož studentům dává stipendia výměnou za závazek po dostudování do firmy nastoupit.

Společnost nyní pracuje například na vývoji nového cvičného letounu L-39NG. Stroj má trup z původního Albatrosu L-39, kterých Aero vyrobilo přes 3000 kusů. Vyrábí se zde také například některé části vojenských nákladních letounů KC-390.

Aero Vodochody v roce 2014 utržilo čtyři miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 200 milionů. Loňské výsledky společnost teprve zveřejní. Zisk společnosti ale předloni klesl, činil 226 milionů korun, o rok dříve téměř o 120 milionů korun víc.