Nový veletrh pojmenovaný Franchise Meeting Point se bude na brněnském výstavišti konat druhého a třetího března. Zaměří se na navazování franšízové spolupráce mezi velkými firmami a malými a středními podnikateli. „Tato metoda podnikání umožňuje zůstat samostatnými a přitom využívat výhod, jaké mají velké nadnárodní společnosti,“ vysvětlil mluvčí Brněnského výstaviště David Pokorný. Doplnil, že kromě sdílení jména, značky a reputace jsou to třeba taky výrobní postupy a společný marketing.

Pokorný řekl, že veletrh je zatím ve fázi příprav. „Není tedy zatím jisté, kolik vystavovatelů se ho zúčastní a jak velkou plochu zaberou,“ sdělil Pokorný. Všechny podrobnosti se podle něj ještě teprve ujasní.

Stovky tisíc lidí

Nový podnikatelský veletrh se zařadí k pravidelným brněnským výstavám. „V loňském roce jsme jich pořádali dvaačtyřicet. Dohromady je navštívilo přes devět set tisíc lidí z více jak devadesáti různých zemí,“ uvedl Pokorný. Doplnil, že největší veletrhy jsou Techagro, Mezinárodní strojírenský veletrh a Stavební veletrhy.

Ty zaberou všechny pavilony i většinu venkovní plochy. „Nejnavštěvovanější je se sto dvaceti tisíci vstupy Techagro. To drží i návštěvnický rekord za jeden den, kdy přišlo více než osmadvacet tisíc lidí,“ upřesnil Pokorný.