"Po květnu a červenci bylo září třetím měsícem, kdy se vývoz švýcarských hodinek výrazně snížil," uvádí se ve zprávě svazu. V samotném září podle údajů celního úřadu vývoz hodinek klesl o 9,9 procenta, v červenci o deset procent.

Prodej v Asii se v září snížil o 12,7 procenta, zejména kvůli pokračujícímu poklesu prodeje v Hongkongu, Číně a Singapuru, ke kterému se přidal prudký pokles na Tchaj-wanu a ve Spojených arabských emirátech. Odbyt v Jižní Koreji prohloubil propad ze srpnových 3,7 procenta na zářijových 35 procent.

Celková hodnota zářijového vývozu činila 1,814 miliardy švýcarských franků (45,5 miliardy Kč), což byl horší údaj, než čekali analytici. Pokles měl dopad na všechny segmenty, nejhůře na tom ale byly levnější a středně drahé hodinky. V cenové kategorii 200 až 500 franků (5000 až 12.500 Kč) vývoz klesl o 14,5 procenta. To podle agentury Reuters vyvolává obavy, že švýcarské hodináře začínají ohrožovat chytré hodinky od společnosti Apple.

Vývoz hodinek se na celkovém vývozu ze Švýcarska podílí zhruba desetinou. Největšími výrobci hodinek jsou firmy Swatch Group, Rolex a Richemont.