Šlo o let, který se uskutečnil 16. ledna letošního roku. Airbus A321 vzlétl podle vyšetřovací zprávy mnohem později a za vyšší rychlosti, než piloti předpokládali. Důvodem byla změna typu letadla na poslední chvíli: původně měl letět Airbus A320, dispečeři se ale nakonec rozhodli nasadit větší Airbus A321-100, který má o devět řad sedaček více.

Nedošlo ale ke změně rozložení cestujících, zjednodušeně řečeno tak byla příliš zatížena přední část letadla. To brzy poznala posádka: když se pilot pokus při dosažení minimální rychlosti o vzlet, letadlo zůstalo dál na zemi, nepodařilo se to ani po druhém pokusu.

Letadlo už mělo ale takovou rychlost, že ho nešlo zastavit bezpečně na ranveji. Kapitán se proto rozhodl pro nouzový manuální vzlet s maximálním výkonem motorů. Letadlo se dostalo nakonec do vzduchu, kvůli nesprávně stanovenému těžišti stoupalo v menším úhlu než je běžné. Kdyby se nouzový vzlet nepodařil, skončilo by letadlo mimo dráhu a mohlo dojít k velkému neštěstí.

Podle vyšetřovací zprávy došlo k chybě kvůli tomu, že software letadla neměl správné údaje o počtu cestujících i změně typu letadla. Řídící provozu v Budapešti poslali svým kolegům v Lutonu automatickou zprávu, ta ale „z technických důvodů“ nedorazila. Airbus A321 se tak choval jako A320.

Let pak do Prahy pokračoval bez problémů, během letu posádka zjistila pravděpodobnou příčinu problémů: prázdné zadní řady. Piloti proto po přistání informovali britské úřady o této mimořádnosti.